Hírek
Önkormányzat
Polgármesteri hivatal
Hirdetőtábla
Intézmények
Kultúra
Sport
Kerület
Hírek
Betűméret növeléseBetűméret csökkentéseNyomtatás

Okostelefonos segélyhívórendszer indul

2017. június 2.

Nagyobb biztonságban tudhatja saját magát vagy családját az, aki regisztrál a II. Kerületi Önkormányzat Városrendészetének ingyenes, okostelefonos segélyhívórendszerébe.

Májustól a II. kerületi bajba jutott lakosok egy gombnyomással segítséget kérhetnek a HelpyNet Kft. által üzemeltet rendszeren keresztül. Az alkalmazás és a regisztráció ingyenes.
    
Azonnali segítségnyújtásra alkalmas lakossági biztonsági rendszert indított el a II. Kerületi Önkormányzat májustól. Az IOS és Android rendszerű okostelefonokra ingyenesen letölthető HelpyNet elnevezésű alkalmazás használata egyszerű, a segítségnyújtásban pedig a II. kerületi Városrendészet közterület-felügyeletének 0–24 órás ügyeletére és diszpécserszolgálatára támaszkodik.

Láng Zsolt polgármester segélyhívórendszerrel kapcsolatban kiemelte: – A Városrendészet által használt háttértechnika alkalmas arra, hogy a nap 24 órájában a lakosság segítségére legyen, ezért döntött úgy az önkormányzat vezetése, hogy meghonosítja az ingyenes szolgáltatást. A rendszer az okostelefonokat használó, regisztrált II. kerületi lakosoknak nyújt lehetőséget arra, hogy baj esetén egyetlen gombnyomással segítséget kérhessenek, legyen szó akár idősekről, akár gyerekekről. Úgy gondolom, hogy a II. kerületi szülők is nyugodtabban engedik el gyermekeiket otthonról, ha már feltöltötték a fiatalok okostelefonjára a gombnyomásra riasztást küldő alkalmazást, és tudják, hogy baj esetén nemcsak a Városrendészet ügyelete, hanem ők is azonnal értesítést kapnak – emelte ki a polgármester.

 

A nyári szünet és a táborozási időszak közeledtével érdemes kihasználni az önkormányzat által finanszírozott rendszert, letöltve a gyerekek telefonjára az applikációt. A hálózat nemcsak kerületen belül, hanem az egész országban használható. Hívás esetén az ügyeletes a monitoron megjelenő segélyjelzéssel együtt látja a bajbajutott pontos helyét, valamint azokat az adatokat is, amelyeket a regisztrációkor rögzítettek.

Vajthó Gábor, a Városrendészeti és Környezetvédelmi iroda vezetője elmondta, hogy a Buday László utcai központba fut be a riasztás. A szolgálatot ellátó közterület-felügyelő rögtön vissza is hívja a riasztást küldő lakost, majd a jelzés jellegétől függően dönt arról, hogy saját maga intézkedik-e és küldi a bajbajutotthoz legközelebb lévő járőrt, vagy továbbítja a riasztást a mentőknek, a tűzoltóknak vagy a rendőrségnek.

 

A HelpyNet-rendszert egy magyar ötletből fejlesztették tovább az önkormányzatok számára. A fővárosban már működik a hálózat a III. és XXIII. kerületben.
– A célcsoport elsősorban az idősek és a gyerekek, hiszen azonnali beavatkozást igénylő vészhelyzeteknél ők azok, akik leginkább külső segítségre szorulhatnak – tájékoztatott Ujvári János, a fejlesztő cég régióigazgatója. – Segítségükre a nagy helyismerettel rendelkező és gyorsan elérhető közterület-felügyelők lehetnek. A regisztráció gyors, online-felületen történik, és a II. kerületi lakosoknak ingyenes az alkalmazás letöltése. A személyes adatokon kívül lehetőség van két értesítendő személyt is megadni, akit a Városrendészet munkatársaival egy időben értesít a rendszer.
A fejlesztő cég felhívja a figyelmet arra is, hogy az alkalmazás kizárólag akkor küld adatot az aktuális tartózkodási helyről, ha a telefonról segélyhívást kezdeményeznek és engedélyezték a GPS-funkciót.

Okostelefont használók regisztrációja: az applikációt IOS vagy Android operációs rendszerű okoskészülékekre az App Store-ból vagy Google Play oldalról lehet letölteni. Ehhez elegendő a store-okba a HelpyNet nevet beírni, és az appot letölteni.

 

A HelpyNet-szolgáltatással kapcsolatban további információt a HelpyNet Kft. munkatársai az iroda@helpynet.com e-mail-címen, valamint a Városrendészeti és Környezetvédelmi Irodán a 346-5786-os számon adnak.

Utolsó módosítás dátuma: 2017. június 2. 14:03