Hírek
Önkormányzat
Polgármesteri hivatal
Hirdetőtábla
Intézmények
Kultúra
Sport
Kerület
Hírek
Betűméret növeléseBetűméret csökkentéseNyomtatás

Fonódó történet: a kerület támogatja a beruházást

2009. november 10.

A II. kerületi önkormányzat támogatja Budapest tömegközlekedésének fejlesztését – jelentette ki Láng Zsolt –, de nem szeretné hozzájárulását adni olyan fejlesztéshez, ahol meggondolatlan terveket valósítanak meg.

A II. kerületi önkormányzat vezetése másfél éve ült le először a főváros illetékeseivel az úgynevezett budai fonódó villamoshálózat terveivel kapcsolatos kérdések tisztázására. A beruházás a budai városrészek közül kerületünket érintené a legnagyobb mértékben: a Margit híd budai hídfőjénél és annak környékén a közlekedési rendszer alapvetően alakulna át.

Láng Zsolt polgármester november 9-én sajtótájékoztatón jelentette be: a II. kerületi önkormányzat támogatja Budapest tömegközlekedésének fejlesztését, de nem szeretné hozzájárulását adni egy olyan sokadik fővárosi fejlesztéshez, ahol meggondolatlan terveket valósítanak meg pazarolva az amúgy is szűkös forrásokat. A polgármester szavaiból kiderült, hogy a sajtótájékoztatót megelőzően a kerület vezetése és a főpolgármester által megbízott Tiba Zsolt főjegyzővel folytatott, egyeztető tárgyalást, ahol jelent volt az eddigi felelős is, Horváth Csaba főpolgármester-helyettes.

Láng Zsolt elmondta: a főváros fejetlenségét jól példázza az ügyben, hogy immár a harmadik – Demszky Gábor főpolgármester által kijelölt – felelőssel folytatott egyeztetést a tervezett villamoshálózat-bővítés érdekében.

II. kerület vezetése – ahogyan azt már a korábban számos fórumon jelezte – több szempontból aggályosnak tartja a budai fonódó villamoshálózat fejlesztésének jelenlegi terveit. Egyfelől kezelhetetlen forgalmi helyzet alakulna ki az Árpád fejedelem útja környékén, másfelől azért, mert vezet olcsóbb, egyszerűbb és gyorsabban megvalósítható út is a főváros által kitűzött célok eléréséhez. A mai megbeszélésen a polgármester Tiba Zsoltnak és Horváth Csabának bemutatta azt az elképzelést, amely úgy teremtené meg Óbuda és Kelenföld egyetlen villamosvonallal történő összekötését, illetve alakítana ki Combino- és metrókapcsolatot a vonalon közlekedők számára, hogy csak kevesebb, mintúj vágányszakaszt kellene kiépíteni a tervezett több mint egy kilométer helyett.

– Amennyiben a főváros mégis ragaszkodik értelmetlen és pazarló elképzeléseihez, az azt is jelenti, hogy 6,5 milliárd forintnyi közpénzt kívánnak oly módon elkölteni, hogy közben sem P+R parkolók, sem pedig a szükséges útburkolati- és vágányjavítások nem kerülnének bele a beruházási programba. Ugyanakkor a tervezők azzal sem számoltak, hogy a meglévő balesetveszélyes gócpontokat (pl. Ürömi utcai csomópont, Zsigmond tér) biztonságossá tegyék – hangsúlyozta Láng Zsolt, aki szerint ez azért is érthetetlen, mert a pályázathoz szükséges egymilliárd forintnyi önrészt annak a BKV-nak kell előteremtenie, amely évek óta a csőd szélén áll.

A sajtótájékoztatón a polgármester reményét fejezte ki arra vonatkozóan, hogy javaslatukat a fővárosi vezetés elfogadja, és a pályázatról folyó közbeszéd végre elmozdul az egyszerűbb, olcsóbb és kivitelezhetőbb megoldás irányába, elkerülve ezzel a 4-es metróhoz és a Margit híd felújításához hasonló botrányos helyzeteket. Láng Zsolt mindezekhez hozzátette: a kerület szándéka a tárgyalások folytatása, valamint a főváros támogatása abban, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget a két önkormányzat közösen keresse meg a tervek módosítása ügyében.

*

Horváth Csaba főpolgármester-helyettes a november 9-i tárgyalásokról szóló szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében a közös álláspont kialakítását hangsúlyozta: „ A demokrácia szabályai arra köteleznek bennünket, hogy tiszteletben tartsuk a kerület érveit, és a második kerületi polgároknak is elfogadható megoldást találjunk a budai fonódó villamoshálózat megteremtésére” ­– áll Horváth Csaba sajtóközleményében.

 

A főváros jelenleg támogatott fonódó tervei a II. kerületben élőket több szempontból hátrányosan érintené:

  • A Vízivárosban 200 parkolóhely szűnne meg.
  • Az Árpád fejedelem útján a Margit híd előtt a mostani két forgalmi sáv egyre szűkül.
  • Az Árpád fejedelem útján az Üstökös utcánál megszűnt a balra kanyarodás lehetősége, így az Orfi és a Lukács fürdő sok idős és mozgásában korlátozott beteg számára sokkal nehezebben lenne megközelíthető.
  • A Rózsadombon és a Látóhegyen élők számára nehezen lenne megközelíthető az új fonódó rendszer, ráadásul a Szépvölgyi út környékén nincs parkolásra alkalmas nagyobb terület, amellyel az autósokat arra lehetne ösztönözni, hogy tegyék le járművüket, és villamossal közelítsék meg céljukat.
  • A 17-es villamos jelenlegi pályáján a járatok 30 km/órás, illetve bizonyos szakaszokon 15 km/ órás sebességgel halad, így lassúsága miatt a fonódó rendszerbe való bekapcsolása esetén nem töltené be a neki szánt szerepet.
  • A főváros a Frankel Leó utcát a Komjádi és a Kavics utca között Óbuda felé egyirányúsítaná. Ezzel az Árpád fejedelem útjának forgalomkapacitása az Üstökös utcai kereszteződés után dél felé mintegy harmadával nőne.

 


Utolsó módosítás dátuma: 2009. november 10. 14:45
<2019. június>
HKSzCsPSzV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Küldje be ötleteit, észrevételeit, kérdéseit Önkormányzatunkhoz itt!