Kedves látogató! Ön jelenleg egy archivált cikket olvas. Utolsó frissítés: 2020.12.05 00:00

Címkezelési eljárással kapcsolatos közzététel Hűvösvölgyi út 96.

Kulcsszavak Megosztás

A II. kerület Hűvösvölgyi út 96. szám alatti ingatlan vonatkozásában a címregiszterben történt változás hirdetmény útján történő közzététele.

Tisztelt Közös képviselő Úr/Asszony!


A központi címregiszterről és címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján jegyzői feladat a központi címregiszter vezetése, illetve a címkezelési eljárás lefolytatása.

A címkezelési eljárás során megállapítást nyert, hogy a Hivatalunk rendelkezésére álló személyi adat- és lakcímnyilvántartásban szereplő házszám, valamint szint-ajtó elnevezés nem egyezik a Hivatalunk által meghatározott, valamint a társasházi alapító okiratban, illetve az ingatlan-nyilvántartásban elnevezett házszám, valamint szint-ajtó elosztásnak.

A Budapest, belterület 11173/1 helyrajzi számú ingatlan helyes cím megnevezése:

1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 96. A, B, C épület szint-ajtó

(korábbi cím: 1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 94/A-96.)


A korábban hibásan használt házszámok, épület, valamint szint-ajtó elnevezések a központi címregiszterben – az ingatlan nyilvántartás, illetve a társasházi alapító okirat alapján – javításra kerültek.

A címváltozásokat a központi címregiszterről és címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet rendelkezéseire tekintettel a honlapunkon közzétesszük.


Tájékoztatjuk az érintett társasház közös képviselőjét, hogy a
polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény végrehajtásáról szóló 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet (Nytv. Vhr.) 37. § (1) bekezdése értelmében „a központi címregiszterbe bejegyzett címelemek megváltozása miatt költözéssel nem járó lakcímváltozásról vagy értesítési cím-változásról a polgárnak nem kell bejelentést tennie. A lakcímadat (1) bekezdés szerinti megváltozása nem minősül adatváltozásnak, arról az eredeti bejegyzési időpont változatlanul hagyásával – az Nytv. 13/A. §-ban meghatározott kivétellel – a változással érintett lakcím szerint illetékes járási hivatalnál [kormányablak] előterjesztett kérelemre a lakcím szerint illetékes járási hivatal a címváltozásnak megfelelő lakcímet igazoló hatósági igazolványt [lakcímkártyát] állít ki.


Kérem a közös képviselőt, hogy a fenti tényről az érintett tulajdonosokat illetve a társasházban lakókat értesíteni szíveskedjen, illetve jelen levelemet a társasházban kifüggeszteni szíveskedjen.


Felhívom továbbá figyelmét, hogy a közterület- és városrésznevek megállapításáról, azok jelöléséről, valamint a házszám-megállapítás szabályairól szóló 94/2012. (XII. 27.) Főv. Kgy. rendelet 23. és 24. §-a kimondja: az ingatlan tulajdonosa (kezelője, használója) köteles az ingatlant (épületet, beépítetlen telket) házszámtáblával ellátni és annak folyamatos karbantartásáról gondoskodni. Megváltozott házszám tábláit a tájékozódás zavartalansága érdekében a változtatástól számított két évig eredeti helyükön kell hagyni és piros színű, átlós áthúzással kell ellátni. Az új házszámtáblát az áthúzott régi tábla mellé kell felszerelni. A régi házszámtáblát két év múltán az elhelyezőnek el kell távolítania.

Címkezelési döntés jegyzőkönyve

Archív