A héten a Lajos utcában is intézhetők az engedélyek

Kulcsszavak Megosztás
Send by email

Meghosszabbították január 24-ig a parkolási engedélyek kiadását a Lajos utca 2. alatti ügyfélszolgálaton.

Aki nem online intézi a 2020. évre érvényes parkolási engedély kiváltását, annak érdemes kihasználni a lehetőséget és a Lajos utca 2. szám alatti ügyfélszolgálaton JANUÁR 24-ig elintézni a hosszabbítást.


JANUÁR 27-től ugyanis CSAK a Margit utca 2–4. szám alatti Központi Ügyfélszolgálaton lesz erre lehetőség. Várhatóan többen lesznek azok, akik az utolsó napokra hagyták az ügyintézést, így az ügyfélszolgálati központban (ahol más ügytípusokkal is foglalkoznak) a várakozási idő megnőhet.


A 2019-es engedélyek 2020. január 31-ig érvényesek!


Személyesen ügyintézés

JANUÁR 24-ig a Lajos utca 2.-ben

A Városrendészeti Osztály kihelyezett irodáján (Lajos u. 2., volt MKB Bank fiók)
hétfőtől péntekig 8–12 és 13–18 óra között


JANUÁR 27-től: csak a Margit utca 2–4. (Központi Ügyfélszolgálaton)
hétfő: 8–12 és 13–17, kedd: 8–12 és 13–16, szerda: 8–12 és 13–18, csütörtök: 8–12 és 13–16, péntek: 8–13 között

Online ügyintézésnél már bankkártyával is fizethet!
A tudnivalókról postai levelet is küldött a hivatal azoknak, akiknek volt parkolási engedélyük 2019. évre.


További információk:

Mikor tudja kiváltani a parkolási engedélyt?

Az engedélyt online 2020. január 2-től, személyesen pedig január 6-tól tudja kiváltani. Az előző évi engedélyek január 31-ig érvényesek.

Ki kaphat engedélyt?

Ön akkor kaphat parkolási engedélyt, ha:

  • nem tartozik a gépjárműadóval,
  • nem tartozik parkolási pótdíjjal, és
  • a fizetőzónában van az állandó lakóhelye,
    vagy
  • gazdálkodói parkolási engedély esetén: a fizetőzónában van a vállalkozás székhelye, telephelye vagy fióktelepe.

Milyen járműre kaphat engedélyt?

Olyan járműre kaphat engedélyt, amelynek:

  • van érvényes forgalmi engedélye,
  • tömege legfeljebb 3500 kg,
  • a forgalmiban szereplő adatai megegyeznek a központi nyilvántartásban szereplő adatokkal, és
  • Ön a tulajdonosa, üzembentartója vagy kizárólagos használója („céges autó”),
    vagy
  • gazdálkodói parkolási engedély esetén: a vállalkozás a tulajdonosa vagy üzembentartója.

Mennyibe kerül az engedély?

  • II. kerületi lakosoknak 1000 forintot kell fizetniük az engedély kiállításáért, cégeknek pedig 2000 forintot.
  • Ha Önnek mozgáskorlátozott igazolványa van, akkor nem kel fizetnie az engedélyért. Ehhez be kell mutatnia az igazolványt, vagy online ügyintézésnél fel kell töltenie róla egy képet.

Hogyan tudja kiváltani az engedélyt?

  • Ha Ön II. kerületi lakos, akkor az engedélyt kiválthatja online vagy személyesen. Most már online intézheti az engedélyt akkor is, ha Ön a jármű üzembentartója vagy tulajdonosa, és akkor is, ha céges autót használ.
  • Ha Ön gazdálkodói parkolási engedélyt szeretne, azt kizárólag személyesen tudja intézni. Ha nem a cégjegyzésre jogosult kéri az engedélyt, akkor írásos meghatalmazást is fogunk kérni.


Online ügyintézés

Az ugyfelablak.masodikkerulet.hu oldalon január 2-től válthatja ki a parkolási engedélyt.

  1. Bejelentkezés után ellenőrizni fogjuk a jármű adatait, és azt, hogy Ön tartozik-e gépjárműadóval vagy parkolási pótdíjjal. (Ha még nem használta az Ügyfélablakot, akkor ehhez először regisztrálnia kell.)
  2. Ha mindent rendben találunk, akkor online befizetheti a díjat bankkártyával, vagy át is utalhatja azt.
  3. Az engedélyt automatikusan kiadjuk, amint megérkezik a befizetés.
  4. Ha Önnek céges autója van, akkor a szükséges iratokat is fel kell töltenie szkennelve vagy fotózva. Ezek listáját a postán küldött levélben találja.

Személyesen ügyintézés


JANUÁR 24-ig:

  • a Városrendészeti Osztály kihelyezett irodáján (Lajos u. 2., volt MKB Bank fiók)
  • hétfőtől péntekig 8–12 és 13–18 óra között

Január 27-tól:

  • a Központi Ügyfélszolgálaton (Margit u. 2–4.).
  • hétfő: 8–12 és 13–17, kedd: 8–12 és 13–16, szerda: 8–12 és 13–18, csütörtök: 8–12 és 13–16, péntek: 8–13   


    Az ügyintézéshez hozza magával:
    • személyi igazolványát, jogosítványát vagy útlevelét,
    • lakcímkártyáját,
    • a jármű forgalmi engedélyét, és
    • céges autó esetén a postai levélben felsorolt iratokat.
    1. Ha mindent rendben találunk, akkor az engedély díjáról postai csekket fog kapni az ügyintézőtől.
    2. Fizesse be a csekket. Ha nem postán fizeti be a csekket, ügyeljen arra, hogy helyesen adja meg a befizetőazonosítót. A befizetett csekket nem kell visszahoznia hozzánk.
    3. Miután befizette a csekket, kb. 3 munkanap múlva automatikusan kiállítjuk, illetve meghosszabbítjuk az engedélyt.


    A céges autó esetén a szükséges iratok listáját, valamit a bérlőkre vonatkozó szabályokat a postán kiküldött levélben találja. Bővebb felvilágosítást kaphat a masodikkerulet.hu Ügyintézés > Közterület/Parkolás > Parkolási engedélyek (jobb oldali menü) menüpontban, valamint a (06 1) 346-5678-as telefonszámon.

    Címlap