Gazdasági Igazgatóság - Vagyonhasznosítási és Ingatlan-nyilvántartási Osztály

Kulcsszavak Megosztás

A Vagyonhasznosítási és Ingatlan-nyilvántartási Osztály feladatai

AZ OSZTALY KIZÁRÓLAG AZ ÖNKORMÁNYZAT TULAJDONÁBAN ÁLLÓ INGATLANOK HASZNOSÍTÁSÁVAL, ÉRTÉKESÍTÉSÉVEL, JOGI HELYZETÉNEK ÉS INGATLAN-NYILVÁNTARTÁSI ÁLLAPOTÁNAK RENDEZÉSÉVEL, TOVÁBBÁ NYILVÁNTARTÁSÁVAL FOGLALKOZIK.

Általános tájékoztató az ügyintézésről: Az eljárás az ügyfél vagy megbízottja által írásban benyújtott kérelem alapján indul, mely kérelmet postai úton vagy személyesen a Központi Ügyfélszolgálaton (Margit u. 2-4.) ügyfélfogadási időben lehet benyújtani. A kérelem Ügyfélkapun keresztül a https://epapir.gov.hu oldalon ügyfélkapus bejelentkezést követően, az „önkormányzati igazgatás” témacsoportot, az „ingatlanügyek” ügytípust megjelölve, címzettként a Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzatot kiválasztva, továbbá cégkapun keresztül a Budapest Főváros II. kerületi Önkormányzat részére (KRID azonosító: 731126931) is benyújtható.

Az előírt mellékletek becsatolása után az ügyintéző a kérelemben előadottakat megvizsgálja. A hiányzó iratok beszerzése érdekében felhívja a kérelmezőt azok pótlására. A jogszabályi feltételek teljesülése esetén a választ az erre hatáskörrel rendelkező Bizottságok, illetve jogszabályban előírt esetben a Képviselő-testület döntését követően az osztályvezető írja alá. A döntés írásba foglalását megelőzően az ügyintézők nem jogosultak az ügyről tájékoztatást adni, azonban ezt követően minden esetben írásban tájékoztatják az ügyfeleket.

A Vagyonhasznosítási és Ingatlan-nyilvántartási Osztályra érkezett kérelmek nem az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény hatálya alá tartoznak, így az abban szabályozott határidők és díjak az Osztályra nem vonatkoznak.

.


A Vagyonhasznosítási és Ingatlan-nyilvántartási Osztályhoz tartozó ügytípusok:

1. Lakásgazdálkodási ügyek:

Lakások bérbeadása:

Az Önkormányzat tulajdonában álló üres lakás szociális helyzet alapján pályázati eljárás keretében adható bérbe, pályázaton kívüli egyedi igények elbírálására nincs mód.

A pályázat megjelenik az Önkormányzat honlapján, valamint a Budai Polgárban és kifüggesztésre kerül az Önkormányzat hirdetőtábláján.

A nyertes pályázó 5 éves határozott időre szóló bérleti szerződést köthet.


Az Önkormányzat tulajdonában álló bérlakásokkal kapcsolatos tulajdonosi hozzájárulást igénylő ügyek:

  • lakásbérleti jogviszony folytatása
  • kizárólagos bérlőül történő elismerés
  • önkormányzati lakásba való befogadás
  • bérleti jogviszony megszüntetése pénzbeli térítés ellenében (lakásbérleti jog megváltás)
  • tartási szerződéshez való hozzájárulás
  • lakáscseréhez való hozzájárulás


2. Helyiséggazdálkodási ügyek:

    Nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadása:

    Az Önkormányzat elsődlegesen bérbeadás útján kívánja hasznosítani a tulajdonát képező helyiségeket.

    Amennyiben a kerületben bérelhető helyiséget keres, úgy az erre irányuló megkeresésben kérjük írásban megjelölni az ingatlanban folytatni kívánt tevékenységet és a helyiség paramétereit (alapterületi igény tól-ig négyzetméterben meghatározva, a kerületen és a társasházon belüli elhelyezkedés (lehet-e alagsori, szuterén helyiség), közművesítés, esetleges egyéb kritériumok), valamint elérhetőségét. A legyűjtés eredményéről és az eljárás további menetéről az érdeklődőt a megadott e-mail címen tájékoztatjuk.


    Nem lakás céljára szolgáló helyiségek értékesítése:

    A.) Bérlő részére történő értékesítés:

    A helyiség bérlője vételi szándékát írásban jelenti be. A döntést nettó ötvenmillió forint értékhatárig a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság (GTB), nettó ötvenmillió forint felett a Képviselő-testület hozza meg. A bérlő a tulajdonosi döntést követően eladási ajánlatot kap.

    B.) Üres helyiség értékesítés:

    Az üres helyiségek értékesítésére nyilvános vagy zártkörű pályázat útján kerülhet sor, vagy pályázaton kívül a helyiséggel közvetlenül szomszédos – azonos társasházban található – ingatlan bővítése érdekében.


    Nyilvános pályázat
    útján történő értékesítés esetén az aktuális hirdetmény megtalálható az Önkormányzat honlapján, az ingatlan.com weboldalon, valamint megjelenik az Önkormányzat hirdetőtábláján és a Budai Polgárban.

    A pályázattal és az ingatlanokkal kapcsolatos információkat a Pályázati Felhívás tartalmazza, a pályázatra a Pályázati Felhíváshoz csatolt regisztrációs lapon lehet jelentkezni. A Pályázati Felhívás megvásárlása a pályázaton való részvétel feltétele.


    Nem lakás céljára szolgáló helyiségekkel kapcsolatos, tulajdonosi hozzájárulást igénylő ügyek:

    • hozzájárulás bérleti jog átruházásához
    • hozzájárulás helyiség bérleti jogának cseréjéhez
    • bérbeadás bérlőtársak részére
    • hozzájárulás helyiség albérletbe adásához
    • helyiség bérleti jogának bérlő általi felmondással történő megszüntetése


    3. Lakáselidegenítési ügyek:

      A.) Bérlő részére történő értékesítés:

      A lakás bérlője vételi szándékát írásban jelenti be. A döntést nettó ötvenmillió forint értékhatárig a GTB, nettó ötvenmillió forint felett a Képviselő-testület hozza meg. A bérlő a tulajdonosi döntést követően eladási ajánlatot kap.

      B.) Üres lakás értékesítése:

      Az üres lakások értékesítésére nyilvános vagy zártkörű pályázat útján kerülhet sor, vagy pályázaton kívül a lakással közvetlenül szomszédos – azonos társasházban található – ingatlan bővítése érdekében.


      Nyilvános pályázat
      útján történő értékesítés esetén az aktuális hirdetmény megtalálható az Önkormányzat honlapján, az ingatlan.com weboldalon, valamint megjelenik az Önkormányzat hirdetőtábláján és a Budai Polgárban.

      A pályázattal és az ingatlanokkal kapcsolatos információkat a Pályázati Felhívás tartalmazza, a pályázatra a felhíváshoz csatolt regisztrációs lapon lehet jelentkezni. A Pályázati Felhívás megvásárlása a pályázaton való részvétel feltétele.

      Az Önkormányzattól vagy jogelődjétől a bérlők által részletfizetési lehetőséggel megvásárolt lakások és helyiségek esetében a törlesztő részletek megfizetését 2025. február 1. napjától a Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya tartja nyilván. A pénzügyi nyilvántartással, a befizetésekkel, folyószámla egyeztetéssel kapcsolatban a Pénzügyi Osztály munkatársa a 346-5556 telefonszámon nyújt tájékoztatást. A törlesztési hátralék megfizetésével, valamint a vételár kiegyenlítését követően a jelzálogjog, illetőleg elidegenítési és terhelési tilalom törlése ügyében a Vagyonhasznosítási és Ingatlan-nyilvántartási Osztály munkatársától kérhető tájékoztatás a 346-5484 telefonszámon, és a [email protected] e-mail címen.


      4. Vagyonhasznosítási ügyek:

      Az Önkormányzat tulajdonában álló telekingatlanok és felépítményes ingatlanok értékesítése:

      Az Önkormányzat a tulajdonában álló telekingatlanokat és kiürült felépítményes ingatlanokat döntően nyilvános (egy- vagy kétfordulós) versenytárgyalás útján értékesíti.

      Az aktuális hirdetmény megtalálható az Önkormányzat honlapján, az ingatlan.com weboldalon, valamint megjelenik az Önkormányzat hirdetőtábláján és a Budai Polgárban.

      A pályázattal és az ingatlanokkal kapcsolatos információkat a Pályázati Felhívás tartalmazza. A pályázatra a Pályázati Felhíváshoz mellékelt regisztrációs lapon lehet jelentkezni.


      Közterület céljára történő le- illetve hozzájegyzéssel (közterületi szabályozás végrehajtása érdekében) kapcsolatos ügyek:

      A magántulajdonban álló ingatlant érintő közterületi szabályozás végrehajtására irányuló eljárás a tulajdonos, tulajdonostársak írásbeli kérelmére indul.

      A kérelemhez csatolni kell a földmérő által elkészített és az illetékes földhivatal által záradékolt változási vázrajzot, valamint a földmérő által elkészített valós helyszíni állapotot tartalmazó telekalakítási vázrajzot, melynek birtokában a döntést nettó ötvenmillió forint értékhatárig a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság, efelett, valamint térítésmentes hozzájegyzés esetén a Képviselő-testület határozattal hozza meg.

      Közérdekű