Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések
Kerékpárral gyorsabb, kényelmesebb és egyre biztonságosabb a közlekedés.
A II. kerületben számos kerékpáros infrastruktúrát érintő fejlesztés valósult meg az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból vissza nem térítendő támogatásból.
A VEKOP-5.3.1-15-2016-00003 azonosító számú „Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest II. kerületében” megnevezésű projekt keretében készült szemléletformáló kisfilm bemutatja, hogy kerékpárral gyorsabb, kényelmesebb és egyre biztonságosabb a közlekedés.
Miért jó kerékpározni? > > > kiadvány letöltése
Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest II. kerületében
Kerékpárforgalmi Hálózati Terv
Kiviteli tervek auditor általi felülvizsgálatára megbízási szerződés
Tervezési szerződés
Összefoglaló
---------------
Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest II. kerületében
Fő kedvezményezett: Budapest Főváros Önkormányzata
Konzorciumi tagok:
- Budapest Főváros Önkormányzata
- Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat
- BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest II. kerületében
Fejlesztés tárgya: Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések
Támogatási összege: 250.000.000 Ft
A BKK támogatási összege konzorciumi tagként: 4.993.020 Ft
Támogatás mértéke: 100%
A projekt tényleges befejezési dátuma: 2023. március 31.
A projekt azonosítószáma: VEKOP-5.3.1-15-2016-00003
A projekt bemutatása
A II. kerület Budapest Főváros Önkormányzatával és a Budapesti Közlekedési Központtal együttműködve „Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest II. kerületében” címmel, VEKOP-5.3.1-15-2016-00003 projektszámon, 250 millió forint európai uniós támogatással valósította meg azt a projektet, amelynek célja a II. kerület teljes területének kerékpárosbaráttá tétele volt. E program jól illeszkedett a kerület elmúlt években megkezdett kerékpáros fejlesztései közé, amelyek keretében összesen 7,88 km hosszan történt fejlesztés. A projekt során megvalósított forgalomtechnikai és műszaki megoldások által a kerületben nőtt a biztonságosan kerékpározható útszakaszok hossza.
A beruházás során az alábbi fejlesztések valósultak meg:
- 2019. őszén a Retek utcában a Széna tér és a Szilágyi Erzsébet fasor közötti kerékpárút kivitelezése
- 2021-ben került sor a projekt további elemeinek kivitelezésére
- A kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése több helyszínen valósult meg:
- Alsó Törökvész úton az emelkedő irányában kerékpár sáv lefele irányban kerékpáros nyom
- Bimbó úton az emelkedőn felfelé kerékpáros sáv lefelé irányban kerékpáros nyom
- Szépvölgyi út kerékpársáv, illetve kerékpár nyom
- Káplár utca – Forint utca – Ezredes utca – kerékpáros nyom
- Marczibányi tér: kerékpáros nyom, új kerékpáros kanyarodó csomópont, ellenirányú kerékpárosforgalom számára megnyitott utca
- Szépvölgyi úton kerékpáros nyom
- Csatárka út – Zöldlomb utca – Pitypang utca csomópontban meglévő jelzőlámpás forgalomirányítás szabályozástechnikai felülvizsgálata és átalakítása
- egyirányú forgalmi utcák ellenirányú kerékpáros forgalom részére történő megnyitása, kerékpáros nyom festésével (Eszter utca, Kitaibel Pál utca, Zöldkert út, Pitypang utca, Zöldkő utca, Tizedes utca, Sodrás utca, Házmán utca, Pázsit utca, Küküllő utca, Hargita utca, Völgy utca, Garas utca)
- Görgényi út – Szalonka út – Páfrány út kerékpáros nyom
Vezetett túrán és figyelemfelhívó akcióban mutattuk be a megvalósult fejlesztéseket a kerületieknek két alkalommal.
Videóban mutattuk be a megvalósult fejlesztéseket.
A kerületben szervizponton vizsgáltuk át a kerékpárokat, kisebb biciklijavításokat végeztünk (csavarok meghúzása, olajozás), illetve kerékpáros tanácsadást tartottunk.
-----------
Összeszedtünk néhány jó tanácsot Árva János, a Velo Budapest kerékpáros oktatója és Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub alelnökének segítségével, melyeket érdemes megfogadni, ha most vágnál bele a bringás közlekedésbe.
Aktuális