Üzletköteles- termékek működési engedélye

Üzletköteles- termékek működési engedélye

Send by email

Az üzletköteles- termékek (pl: veszélyes anyagok és készítmények, állatgyógyászati készítmények és hatóanyagaik, növényvédő szerek és hatóanyagaik) esetében működési engedélyezési eljárás lefolytatására van szükség. Ebben az esetben a szomszédos ingatlanok tulajdonosai ügyfélként vesznek részt az engedélyezési eljárásban, kivéve a bevásárlóközpontok üzleteit. Az engedélyezni kívánt termékkörtől függően az érintett szakhatóságok előzetes hozzájárulását követően kerül sor a működési engedély kiadására. Ezen termékkörök árusítását csak jogerős működési engedély birtokában lehet megkezdeni.

A kereskedő adatváltozás (pl: székhelycím, termékkör változás, nyitvatartási idő megváltozása) esetén köteles az adatváltozást a kereskedelmi hatóságnál haladéktalanul bejelenteni. A tevékenység megszüntetését, a megszűnést követő 8 napon belül be kell jelenteni a hatóságnál.

Az Országos Kereskedelmi Nyilvántartási Rendszer (OKNYIR) elérhetősége: https://oknyir.kh.gov.hu/

Ki jogosult az eljárásra

Budapest II. kerületében üzletet nyitó kereskedő, cég, egyéni vállalkozó.

Kérelem benyújtása (helye, ideje, módja)

A gazdálkodó szervezetek számára az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést, ezért eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikus úton van lehetőség.

E-önkormányzat portálon közzétett elektronikus űrlapok útján: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap (Budapest Főváros II. kerületi Önkormányzat kiválasztását követően; Ágazat: Ipar-kereskedelem).

E-Papír útján:

Az E-papír szolgáltatás az epapir.gov.hu oldalon érhető el.

Az E-papírt az alábbiak szerint kell kitölteni:

Jelölje ki a „CÉGKAPUBÓL KÜLDVE SZERETNÉK E-PAPÍRT BENYÚJTANI” szövegrész előtti jelölőnégyzetbe, majd adja meg a cég teljes nevét és adószámát.

Címzett: Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat

Témacsoport: Önkormányzati igazgatás

Ügytípus: Kereskedelmi Ügyek

Tárgy: Bejelentés/adatváltozás/megszűnés, stb.

Csatolni kell: a kapcsolódó kitöltött nyomtatványt, a kötelező mellékleteket (pl. szerződés)

Kérelemhez csatolandó dokumentumok

  • az üzlet használatának jogcímét igazoló irat (pl.: bérleti szerződés) haszonélvezet esetében a haszonélvező hozzájárulása, közös tulajdonban álló üzlet esetében a tulajdonostársak hozzájárulása
  • vásárlók könyve
  • amennyiben az üzlet nem bevásárlóközpontban nyílik, szükséges még csatolni helyszínrajzot, és az épülettel szomszédos ingatlanok tulajdonosainak, közös képviselőinek adatait (név, levelezési cím)

Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek

Illetékmentes.

Ügyintézési határidő

25 nap

Jogorvoslati lehetőség

Az elsőfokú határozat, illetve a jogszabályban meghatározott végzés ellen a döntés közlésétől számított 15 napon belül fellebbezést lehet előterjeszteni a döntést meghozó hatóságnál Budapest Főváros Kormányhivatalához címezve.

Vonatkozó jogszabályok

- A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény

- A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény

- A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Korm. rendelet

- Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet

- A gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes közérdekű közlemények magyar nyelvű közzétételéről szóló 2001. évi XCVI. törvény

- Az üzletek kerthelyiségeinek és szabadtéri rendezvények éjszakai nyitvatartási rendjéről szóló 18/2010.(VIII.5.) önkormányzati rendelet

- A zaj-és rezgésvédelem helyi szabályozásáról szóló 22/2008. (XI.24.) önkormányzati rendelet

- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

- 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól

- 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól

Ügyfél jogai, kötelezettségei

Az ügyfél joga, hogy

  • kérelmet nyújtson be,
  • kérelmével a tárgyában hozott döntés véglegessé válásáig rendelkezzen, a kérelmet visszavonja,
  • ügyében személyesen eljárjon, vagy - ha törvény nem írja elő az ügyfél személyes eljárását - helyette törvényes képviselője, vagy az általa, illetve törvényes képviselője által meghatalmazott személy, továbbá az ügyfél és képviselője együtt járjon el,
  • az eljárás bármely szakaszában és annak befejezését követően is betekinthet az eljárás során keletkezett iratba, azokról a jogosult másolatot, kivonatot készíthet vagy – kormányrendeletben meghatározott költségtérítés ellenében – másolatot kérhet,
  • az eljárás során bármikor nyilatkozatot, észrevételt tegyen, jegyzőkönyv felvételét kérje,
  • bizonyítási eljárást indítványozzon,
  • igazolási kérelmet terjesszen elő,
  • jogorvoslattal éljen,
  • az eljárás során jogairól és kötelezettségeiről tájékoztatást kapjon.

Az ügyfél kötelessége, hogy

  • az idézésnek eleget tegyen,
  • a hiánypótlási felhívásnak eleget tegyen,
  • az eljárás során jóhiszeműen járjon el,
  • az eljárás során együttműködjön a hatósággal, a többi résztvevővel.

Szervezeti egység

Hatósági Igazgatáság - Igazgatási Osztály

Élethelyzet

Ipar- és Kereskedelem - Kereskedelmi tevékenység bejelentése és működési engedély kiadása