Vásárok, piacok engedélyezése

Megosztás

Vásárt, piacot csak üzemeltetési engedély birtokában lehet üzemeltetni. Nem tartozik a vonatkozó rendelet hatálya alá a húsvéti, karácsonyi és szilveszteri, valamint évente egy alkalommal, az adott ünnepen és az azt megelőző húsz napban folytatott kereskedelmi tevékenység. A jegyző az engedély megadásával egyidejűleg a vásárt, a piacot és annak fenntartóját nyilvántartásba veszi, és az önkormányzat honlapján közzéteszi.

Az Országos Kereskedelmi Nyilvántartási Rendszer (OKNYIR) elérhetősége: https://oknyir.kh.gov.hu/

Ki jogosult az eljárásra: 

A Budapest II. kerületében megrendezésre kerülő vásár, piac szervezője, üzemeltetője, fenntartója.

Kérelem benyújtása (helye, ideje, módja): 

A gazdálkodó szervezetek számára az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést, ezért eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikus úton van lehetőség.

E-önkormányzat portálon közzétett elektronikus űrlapok útján: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap (Budapest Főváros II. kerületi Önkormányzat kiválasztását követően; Ágazat: Ipar-kereskedelem).

E-Papír útján:

Az E-papír szolgáltatás az epapir.gov.hu oldalon érhető el.

Az E-papírt az alábbiak szerint kell kitölteni:

Jelölje ki a „CÉGKAPUBÓL KÜLDVE SZERETNÉK E-PAPÍRT BENYÚJTANI” szövegrész előtti jelölőnégyzetbe, majd adja meg a cég teljes nevét és adószámát.

Címzett: Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat

Témacsoport: Önkormányzati igazgatás

Ügytípus: Kereskedelmi Ügyek

Tárgy: Bejelentés/adatváltozás/megszűnés, stb.

Csatolni kell: a kapcsolódó kitöltött nyomtatványt, a kötelező mellékleteket (pl. szerződés)

Kérelemhez csatolandó dokumentumok: 
  • - társadalmi szervezet, alapítvány esetén a bírósági nyilvántartásba vétel igazolásáról szóló dokumentum
  • - a vásár, piac számára kijelölt terület, alapterület, méretarányos helyszínrajza az üzletek, árusítóhelyek, valamint az egyéb létesítmények és nem árusítási célra kiképzett területrészek tervezett rendeltetés, és szám szerinti meghatározásával, a vevőforgalmi és árubeszállítási, – feltöltési útvonalak kijelölésével
  • - a területhasználatának jogcíme (saját tulajdon, bérlet stb.), a tulajdoni lap kivételével a jogcímre vonatkozó igazoló okirattal, továbbá haszonélvezet esetében a haszonélvező, illetve közös tulajdon esetében a tulajdonostárs hozzájárulását igazoló okirattal együtt
  • - Nyilatkozat: élelmiszer felhasználása, forgalmazása, továbbá termény, takarmány, élő állat, illetve állatgyógyászati készítmény és növényvédő szer értékesítése esetén a kérelmező nyilatkozatát arról, hogy a vásár vagy a piac területén a megyei kormányhivatal élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi igazgatósága (a továbbiakban: élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi igazgatóság), illetve növény- és talajvédelmi igazgatósága részére állandó jelleggel ingyenes helyiséghasználatot biztosít
  • - biztonsági terv (baleset, elemi csapás, közveszéllyel fenyegetés, tömeges rendbontás esetére vonatkozó kiürítési, menekítési terv, valamint szabadtéri vásár, piac esetén az időjárás változásának folyamatos nyomon követésére vonatkozó terv)
Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek: 

Illetékmentes.

Ügyintézési határidő: 

20 nap

Jogorvoslati lehetőség: 

Az elsőfokú határozat, illetve a jogszabályban meghatározott végzés ellen a döntés közlésétől számított 15 napon belül fellebbezést lehet előterjeszteni a döntést meghozó hatóságnál Budapest Főváros Kormányhivatalához címezve.

Vonatkozó jogszabályok: 
  • - A vásárokról, piacokról és a bevásárlóközpontokról szóló 55/2009.(III.13.) Korm. rendelet
  • - A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény
  • - Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
  • - 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről
  • - 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól
  • - 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól
Ügyfél jogai, kötelezettségei: 

Az ügyfél joga, hogy

  • kérelmet nyújtson be,
  • kérelmével a tárgyában hozott döntés véglegessé válásáig rendelkezzen, a kérelmet visszavonja,
  • ügyében személyesen eljárjon, vagy - ha törvény nem írja elő az ügyfél személyes eljárását - helyette törvényes képviselője, vagy az általa, illetve törvényes képviselője által meghatalmazott személy, továbbá az ügyfél és képviselője együtt járjon el,
  • az eljárás bármely szakaszában és annak befejezését követően is betekinthet az eljárás során keletkezett iratba, azokról a jogosult másolatot, kivonatot készíthet vagy – kormányrendeletben meghatározott költségtérítés ellenében – másolatot kérhet,
  • az eljárás során bármikor nyilatkozatot, észrevételt tegyen, jegyzőkönyv felvételét kérje,
  • bizonyítási eljárást indítványozzon,
  • igazolási kérelmet terjesszen elő,
  • jogorvoslattal éljen,
  • az eljárás során jogairól és kötelezettségeiről tájékoztatást kapjon.

Az ügyfél kötelessége, hogy

  • az idézésnek eleget tegyen,
  • a hiánypótlási felhívásnak eleget tegyen,
  • az eljárás során jóhiszeműen járjon el,
  • az eljárás során együttműködjön a hatósággal, a többi résztvevővel.
Szervezeti egység: 
Hatósági Igazgatáság - Igazgatási Osztály
Élethelyzet: 
Ipar- és Kereskedelem - Vásárok, piacok

Ügyintézés