Állatvédelmi eljárás
Az egyes állatvédelemmel kapcsolatos hatósági ügyek intézését a jegyző hatáskörében eljárva a Hatósági Igazgatóság Környezetvédelmi Osztálya végzi.
- Hatósági eljárások:
- Állattartás általános szabályainak ellenőrzése, kötelezés;
- Kedvtelésből tartott állatok tartási szabályainak ellenőrzése, kötelezés;
- Állatvédelmi bírság kiszabása;
- Veszélyes állatok tartásának engedélyezése, ellenőrzése;
- Ebösszeírás
2.Elsőfokú állatvédelmi közigazgatási eljárás, az alábbiakban felsorolt leggyakrabban előforduló panasztípusok előfordulása alapján kezdeményezhető:
- Ebtartással kapcsolatos problémák (társasházon belül)
- Haszonállat (baromfi, szamár) tartása
- Méhészet bejelentése (méhészek és méhvándorlás nyilvántartása)
- Közterületen vagy magáningatlanon elkövetett kutyaharapás
- Kóborló róka/vaddisznó bejelentése
A kérelem benyújtható a Budapest II. Kerületi Polgármesteri Hivatal Központi Ügyfélszolgálatán, annak nyitvatartási rendje szerint. (1023 Budapest, Margit utca 2-4.).
Postai úton az alábbi címre küldhető: Budapest 23, Pf.: 21. 1277.
Állatvédelmi hatósági eljárás kezdeményezése:
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 36. § (1) bekezdése szerint, ha jogszabály további követelményt nem állapít meg, a kérelem tartalmazza az ügyfél és képviselője azonosításához szükséges adatokat és elérhetőségeket.
A fent említett jogszabály alapján – az ebtartással kapcsolatos problémák esetében – a bejelentésnek minden esetben tartalmaznia szükséges az ebtartó nevét és lakcímét, ezen adatok hiányában az elsőfokú közigazgatási eljárásnak nincs alanya, ezért az állatvédelmi eljárást nem tudjuk kivel szemben megindítani.
Állatvédelemmel kapcsolatos eljárásban benyújtott kérelemhez külön csatolandó dokumentum nem szükséges.
Illetékmentes.
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban: Ákr.) 50. § alapján az ügyintézési határidő: teljes eljárásban 60 nap, sommás eljárásban 8 nap.
A határidőbe nem számít bele az eljárás felfüggesztésének vagy szüneteltetésének időtartama.
Az Ákr. 116. § (1) bek. alapján: Az ügyfél, vagy akire a döntés rendelkezést tartalmaz, az elsőfokú döntés ellen akkor fellebbezhet, ha azt törvény kifejezetten megengedi.
(2) Fellebbezésnek van helye, ha a határozatot
- a)- a képviselő testület kivételével - helyi önkormányzat szerve, vagy
- b) rendvédelmi szerv helyi szerve hozta.
(3) Abban az ügyben, amelyben a határozat az (1) vagy (2) bekezdés alapján fellebbezéssel támadható, az önálló jogorvoslattal támadható végzés ellen fellebbezésnek van helye.
(4) Az (1) és (2) bekezdésben foglalt esetekben sincs helye fellebbezésnek
- a) ha az elsőfokú döntést - a központi hivatal kivételével - központi államigazgatási szerv vezetője hozta,
- b) ha a képviselő-testület önkormányzati hatósági ügyben hozott döntést,
- c)a másodfokú hatóság által hozott önálló jogorvoslattal támadható végzés esetén,
- d) ha nincs kijelölt másodfokú hatóság,
- e) nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé nyilvánított ügyben,
- f) ha a hatósági szerződés alapján végrehajtást rendeltek el.
(5) A (2) bekezdésben foglalt esetekben sincs helye fellebbezésnek, ha törvény a fellebbezést kizárja.
Az Ákr. 118. § (3) bekezdése szerint, „A fellebbezést a döntés közlésétől számított tizenöt napon belül az azt meghozó hatóságnál lehet előterjeszteni.”
Állatvédelmi hatósági eljárásban hozott döntés bírósági felülvizsgálatát az ügyfél jogszabálysértésre hivatkozással kezdeményezheti a II. kerületi Polgármesteri Hivatal jegyzője elleni kereset indításával. A Fővárosi Törvényszékhez címzett keresetlevelet az elsőfokú hatóságnál lehet benyújtani.
- Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény
- A kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról szóló 41/2010. (II.26.) Korm. rendelet
- A veszettség elleni védekezés részletes szabályairól szóló 164/2008.(XII.20.) FVM rendelet
- Az állatvédelmi bírságról szóló 244/1998.(XII.31.) Korm. rendelet
- A mezőgazdasági haszonállatok tartásának állatvédelmi szabályairól szóló 32/1999.(III.31.) FVM rendelet
Ügyfél joga, hogy:
- kérelmet nyújtson be,
- kérelmét a döntésig módosítsa, visszavonja,
- önmaga helyett megbízottja járjon el,
- saját ügye irataiba betekintsen,
- nyilatkozatot tegyen, jegyzőkönyv felvételét kérje,
- meghallgatást, bizonyítékok beszerzését kérje,
- igazolási kérelmet terjesszen elő,
- jogorvoslattal éljen,
- végrehajtással szemben kifogást terjesszen elő.
Ügyfél kötelezettsége:
- idézésnek eleget tenni,
- hiánypótlásnak eleget tenni,
- illetéket megfizetni,
- többletköltséget megtéríteni,
- jóhiszeműen közreműködni.
Ügyintézés