november 23. szombat, Kelemen, Klementina

Zaj- és rezgésvédelmi eljárás

Zaj- és rezgésvédelmi eljárás

Send by email

Az egyes zaj- és rezgésvédelemmel kapcsolatos hatósági ügyeket a jegyző hatáskörében eljárva, a Hatósági Igazgatóság Környezetvédelmi Osztálya végzi.

Elsőfokú zajvédelmi közigazgatási eljárás, az alábbiakban felsorolt leggyakrabban előforduló zajpanasz típusok előfordulása alapján kezdeményezhető:

1. Gépészeti/műszaki berendezésekből (klíma, hőszivattyú, stb.), üzemi- szabadidős létesítményektől (vendéglátó egységek, kereskedelmi egységek) származó; építési tevékenységből származó zajproblémák, zajterhelések kivizsgálása

2. Üzemi,- szabadidős tevékenységet végző üzemeltetők részére zajhatárérték megállapítása

3.  Alkalmi rendezvények bejelentése

Kérelem benyújtása (helye, ideje, módja)

A kérelem benyújtható a Budapest II. Kerületi Polgármesteri Hivatal Központi Ügyfélszolgálatán, annak nyitvatartási rendje szerint. (1023 Budapest, Margit utca 2-4.).

Postai úton az alábbi címre küldhető: Budapest 23, Pf.: 21. 1277.

Zajpanasz bejelentése:

A zajvédelmi eljárás megindításához az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban: Ákr.) 36. (1) bek. alapján legyen szíves közölni a nevét, a pontos elérhetőségét, telefonszámát, hogy a zajszakértő fel tudja venni Önnel a kapcsolatot, továbbá a zajforrás pontos meghatározása is szükséges.

A zajkibocsátási határértékek megállapítása iránti kérelem:

A zajkibocsátási határértékek megállapításának, valamint a zaj- és rezgéskibocsátás ellenőrzésének módjáról szóló 93/2007. (XII. 18.) KvVM rendelet 2. számú melléklete szerinti „Üzemi, szabadidős létesítmény zajkibocsátási határértékének megállapítására” című kérelmen kell benyújtani. (kérelem a honlapról letölthető)

Kérelemhez csatolandó dokumentumok

Zajpanasszal kapcsolatos eljárásban benyújtott kérelemhez külön csatolandó dokumentum nem szükséges.

Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek

Illetékmentes.

Ügyintézési határidő

Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban: Ákr.) 50. § alapján az ügyintézési határidő: teljes eljárásban 60 nap, sommás eljárásban 8 nap.

A határidőbe nem számít bele az eljárás felfüggesztésének vagy szüneteltetésének időtartama.

Jogorvoslati lehetőség

Az Ákr. 116. § (1) bek. alapján: Az ügyfél, vagy akire a döntés rendelkezést tartalmaz, az elsőfokú döntés ellen akkor fellebbezhet, ha azt törvény kifejezetten megengedi.

(2) Fellebbezésnek van helye, ha a határozatot

  1. a)- a képviselő testület kivételével - helyi önkormányzat szerve, vagy
  2. b) rendvédelmi szerv helyi szerve hozta.

(3) Abban az ügyben, amelyben a határozat az (1) vagy (2) bekezdés alapján fellebbezéssel támadható, az önálló jogorvoslattal támadható végzés ellen fellebbezésnek van helye.

(4) Az (1) és (2) bekezdésben foglalt esetekben sincs helye fellebbezésnek

  1. a) ha az elsőfokú döntést - a központi hivatal kivételével - központi államigazgatási szerv vezetője hozta,
  2. b) ha a képviselő-testület önkormányzati hatósági ügyben hozott döntést,
  3. c)a másodfokú hatóság által hozott önálló jogorvoslattal támadható végzés esetén,
  4. d) ha nincs kijelölt másodfokú hatóság,
  5. e) nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé nyilvánított ügyben,
  6. f) ha a hatósági szerződés alapján végrehajtást rendeltek el.

(5) A (2) bekezdésben foglalt esetekben sincs helye fellebbezésnek, ha törvény a fellebbezést kizárja.

Az Ákr. 118. § (3) bekezdése szerint, „A fellebbezést a döntés közlésétől számított tizenöt napon belül az azt meghozó hatóságnál lehet előterjeszteni.

Vonatkozó jogszabályok

  • A környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól szóló 284/2007 (X.29.) Korm. rendelet;
  • A környezeti zaj- és rezgésterhelési határértékek megállapításáról szóló 27/2008. (XII. 3.) KvVM-EüM együttes rendelet;
  • a zaj- és rezgéskibocsátás ellenőrzésének módjáról szóló 93/2007. (XII. 18.) KvVM rendelet
  • 22/2008.(XI.24.) Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének rendelete a zaj- és rezgésvédelem helyi szabályozásáról

Ügyfél jogai, kötelezettségei

Ügyfél joga, hogy:

    • kérelmet nyújtson be,
    • kérelmét a döntésig módosítsa, visszavonja,
    • önmaga helyett megbízottja járjon el,
    • saját ügye irataiba betekintsen,
    • nyilatkozatot tegyen, jegyzőkönyv felvételét kérje,
    • meghallgatást, bizonyítékok beszerzését kérje,
    • igazolási kérelmet terjesszen elő,
    • jogorvoslattal éljen,
    • végrehajtással szemben kifogást terjesszen elő.

Ügyfél kötelezettsége:

    • idézésnek eleget tenni,
    • hiánypótlásnak eleget tenni,
    • illetéket megfizetni,
    • többletköltséget megtéríteni,
    • jóhiszeműen közreműködni.

Szervezeti egység

Hatósági Igazgatáság - Környezetvédelmi Osztály

Élethelyzet

Környezetvédelem