Ezzel nemcsak a környéken lakók, hanem a kerület fontos útját sokáig nélkülözni kénytelen autósok is fellélegezhetnek.
Idén március 26-án kezdődött el a Pasaréti út felújításának első üteme, amely során a Szilágyi Erzsébet fasor és a Gábor Áron utca közötti szakasz kapott új burkolatot és a járdákat is újraépítették. Augusztus elején ezt az útszakaszt már birtokba vehették a gépjárművek, egyúttal folytatódott – és jelenleg is tart – a Pasaréti térig húzódó szakasz teljes felújítása.
Az út rekonstrukciója már régóta esedékes volt, hiszen a II. kerület egyik legrosszabb állapotú, ám nagy forgalmú közlekedési vonaláról beszélhetünk.
A mintegy 985 millió forint értékű beruházást fővárosi forrásból a Budapesti Közlekedési Központ lebonyolításában a Strabag Általános Építő Kft. végzi.
A leendő új út feletti örömöt azonban a lakossági visszajelzések szerint árnyalja, hogy többek véleménye szerint nagyon lassan készül. A lapunkhoz is eljutott észrevételek alapján a kedélyeket leginkább a látszólag munkavégzők nélküli munkaterületek, a lassan haladó kiegészítő munkák, valamint az építési területen és környékén tapasztalható rendetlenség borzolta hétről hétre.
Érdeklődésünkre a Budapesti Közlekedési Központ arról tájékoztatott, hogy a beruházás elvégzésére eleve mintegy hét hónapot szántak. A két ütemre külön-külön nem határoztak meg közbenső befejezési dátumot, a teljes átfutásra 210 napot terveztek, ezt előre nem látható probléma miatt 18 nappal kellett meghosszabbítani, a végső teljesítés határideje így november 8. lett.
Hogy milyen előre nem látható gondok adódhattak a Pasaréti út mintegy 2,2 kilométeres szakaszán? A BKK tájékoztatása szerint az előzetes teherbírási mérések alapján készült tervek szerint csak a meglévő aszfaltrétegek cseréjét végezték volna el, de a régi aszfalt lemarása után kiderült, hogy számos helyen nem megfelelő az út betonalapja, ezért azt több helyen újra kellett építeni.
A járdák átépítése is okozott fejtörést a kivitelezőnek, ugyanis a tervezettnél sokkal többet kellett kézi erővel bontani, mivel az ott lévő vezetékek és alépítmény nem tette lehetővé a gépi munkát. A vezetékek rendezetlenül és jellemzően magasan haladtak, így a közvilágítási védőcsöveket is nehezen tudták a járda alá vinni. A víznyelők és csatornára kötésük során szintén problémát jelentettek a föld alatti egyéb vezetékek. A BKK a munkálatokkal érintett terület rendjének fenntartása érdekében rendszeresen felszólította a kivitelezőket a környék rendben tartására, amit a rendszeres műszaki ellenőri jelenléttel igyekezett segíteni.
A Pasaréti út felújított szakaszának műszaki átadását november 8-án kezdik meg, és az azt követő hétvégén a teljes szakaszt visszaadják a forgalomnak.