Tisztelt Közös képviselő Úr/Asszony!
A központi címregiszterről és címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján jegyzői feladat a központi címregiszter vezetése, illetve a címkezelési eljárás lefolytatása.
A címkezelési eljárás során megállapítást nyert, hogy a Hivatalunk rendelkezésére álló személyi adat- és lakcímnyilvántartásban szereplő házszám, valamint szint-ajtó elnevezés nem egyezik a Hivatalunk által meghatározott, valamint a társasházi alapító okiratban, illetve az ingatlan-nyilvántartásban elnevezett házszám, valamint szint-ajtó elosztásnak.
A Budapest, belterület 15760/3 helyrajzi számú ingatlan helyes cím megnevezése:
1025 Budapest, Cseppkő utca 52-54. E ép. (korábbi cím: 1025 Budapest, Cseppkő utca 54.),
1025 Budapest, Zöldkert utca 10. C és D ép. (korábbi cím: 1025 Budapest, Zöldkert utca 8. és 10.),
1025 Budapest, Zöldkő utca 21-25. A ép. (korábbi cím: 1025 Budapest, Zöldkő utca 23. és 25.), szint-ajtó
A korábban hibásan használt házszámok, épület, valamint szint-ajtó elnevezések a központi címregiszterben – az ingatlan nyilvántartás, illetve a társasházi alapító okirat alapján – javításra kerültek.
A címváltozásokat a központi címregiszterről és címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet rendelkezéseire tekintettel a honlapunkon közzétesszük.
Tájékoztatjuk az érintett társasház közös képviselőjét, hogy a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény végrehajtásáról szóló 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet (Nytv. Vhr.) 37. § (1) bekezdése értelmében „a központi címregiszterbe bejegyzett címelemek megváltozása miatt költözéssel nem járó lakcímváltozásról vagy értesítési cím-változásról a polgárnak nem kell bejelentést tennie. A lakcímadat (1) bekezdés szerinti megváltozása nem minősül adatváltozásnak, arról az eredeti bejegyzési időpont változatlanul hagyásával – az Nytv. 13/A. §-ban meghatározott kivétellel – a változással érintett lakcím szerint illetékes járási hivatalnál [kormányablak] előterjesztett kérelemre a lakcím szerint illetékes járási hivatal a címváltozásnak megfelelő lakcímet igazoló hatósági igazolványt [lakcímkártyát] állít ki”.
Kérem a közös képviselőt, hogy a fenti tényről az érintett tulajdonosokat illetve a társasházban lakókat értesíteni szíveskedjen, illetve jelen levelemet a társasházban kifüggeszteni szíveskedjen.
Felhívom továbbá figyelmét, hogy a közterület- és városrésznevek megállapításáról, azok jelöléséről, valamint a házszám-megállapítás szabályairól szóló 94/2012. (XII. 27.) Főv. Kgy. rendelet 23. és 24. §-a kimondja: az ingatlan tulajdonosa (kezelője, használója) köteles az ingatlant (épületet, beépítetlen telket) házszámtáblával ellátni és annak folyamatos karbantartásáról gondoskodni. Megváltozott házszám tábláit a tájékozódás zavartalansága érdekében a változtatástól számított két évig eredeti helyükön kell hagyni és piros színű, átlós áthúzással kell ellátni. Az új házszámtáblát az áthúzott régi tábla mellé kell felszerelni. A régi házszámtáblát két év múltán az elhelyezőnek el kell távolítania.