A Zsámbéki-medence és Budapest közötti közlekedési kapcsolatok jelenleg is kapacitásaik határán működnek, a folyamatos forgalmi torlódás szinte minden itt lakó számára problémát okoz. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) ezért a Budakeszi úton és a budakeszi Fő utcán építendő, szakaszos buszsáv kialakítását, valamint további forgalmi intézkedések vizsgálatát indította el. A jelenlegi elképzelések szerint már Budakeszi beépített területeinek széléről, az ott létesülő P+R parkolók mellől indulnának a buszok a főváros felé, ezzel is elősegítve a könnyebb átszállást, illetve a közlekedési módváltást. Szakaszos buszsávok épülnek Budakeszin, illetve Budapesten a XII. és II. kerület határán futó Budakeszi úton, ahol a Kuruclesi útnál csatlakozni fog a már létező és csaknem végig a Széll Kálmán térig tartó buszsávhoz. Az új buszsáv-szakaszokon a Budapest, így a II. kerület közösségi közlekedésében is fontos szerepet játszó helyközi közösségi közlekedési járművek (a kék 22-es, 22A és 222-es, valamint a fehér 781-795-ös buszok) előzik majd a dugóba szorult kocsisort, a kereszteződésekben pedig intelligens forgalomirányító lámpák engedik őket előre. Az előzetes vizsgálatok azt valószínűsítik, hogy nem egybefüggő buszsáv a megoldás, hanem több rövidebb szakasz kialakítása, amelyeken dugó idején a buszok megelőzik a kocsisort.
A térséget kiszolgáló autóbuszjáratok munkanapokon a reggeli csúcsidőben 2-3 perces átlagos követési idővel óránként körülbelül kétezer utast visznek át Budakeszin és Budapest határán, mintegy 2600 férőhelyet biztosítva. Ugyanakkor míg a buszokon óránként kétezer ember utazik, ugyanitt mintegy ezer-ezerkétszáz gépkocsi halad át, körülbelül 1500 utassal, a közlekedési módok megoszlásának aránya tehát 40-60 százalék a közösségi közlekedés javára. A közúti torlódások miatt azonban az autóbuszok is lelassulnak. Mivel a gépjárműforgalom az elmúlt évtizedben kritikus szintre emelkedett a környéken, a forgalom gyorsítása érdekében elengedhetetlen az új buszsávok kialakítása. Ezáltal többen választhatják a közösségi közlekedést, így kisebbek lehetnek a dugók is. Kötöttpályás közlekedési megoldás nincs, ennek kialakítása a domborzati viszonyok miatt nem is lenne egyszerű.
Azért, hogy a tervezésbe az itt lakók és errefelé közlekedők igényei is beépüljenek, a BFK online kérdőíves felmérést indított, amelyben a résztvevők a Zsámbéki-medence közlekedési viszonyairól mondhatnak véleményt.
A kérdőíven térképvázlat is segíti a pontos tájékozódást, a kérdések érintik az utazók közlekedési szokásait, a P+R parkolókkal, kerékpáros közlekedéssel, közösségi közlekedéssel kapcsolatos igényeit.
A kérdőívben külön figyelmet szentelnek Budakeszi Fő utcájának, vizsgálják, milyen a válaszadók szerint a közúti forgalom, a zajterhelés, a közlekedésbiztonság, a parkolók vagy a zöld területek kialakítása ezen a fontos útvonalon. A BFK arra kér mindenkit, hogy a kérdésekre a járvány előtti utazási szokásai alapján válaszoljon.
A kérdőív július 5-ig tölthető ki a www.budakeszibuszsav.hu oldalon.