PANASZNYILVÁNTARTÁS

Megosztás

A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.

A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.

Az állami szervek és a helyi önkormányzati szervek a panaszokat és a közérdekű bejelentéseket a 2023. évi XXV. törvény szerint kötelesek elintézni.

Ki jogosult az eljárásra: 

Panasszal és közérdekű bejelentéssel bárki fordulhat a panasszal vagy a közérdekű bejelentéssel összefüggő tárgykörben eljárásra jogosult szervhez.

Kérelem benyújtása (helye, ideje, módja): 

A bejelentést személyesen Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal Központi Ügyfélszolgálatán (1023 Budapest, Margit u. 2-4.) annak nyitvatartási rendje szerint lehet leadni. A bejelentés egyebekben megküldhető postai úton is Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal címére (1277 Budapest 23. Pf. 21), illetve elektronikus levél formájában is megküldhető.

Kérelemhez csatolandó dokumentumok: 

Nincs kötelezően csatolandó dokumentum, de javasolt az állítását alátámasztó és rendelkezésre álló dokumentumok rendelkezésre bocsátása.

Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek: 

Az eljárás megindítása díj- vagy illetékfizetési kötelezettséget nem von maga után.

Ügyintézési határidő: 

A panaszt és a közérdekű bejelentést – ha törvény eltérően nem rendelkezik – az eljárásra jogosult szervhez történő beérkezésétől számított harminc napon belül kell elintézni. Ha a panasz vagy a közérdekű bejelentés elintézését megalapozó vizsgálat előreláthatólag harminc napnál hosszabb ideig tart, erről a panaszost vagy a közérdekű bejelentőt – az elintézés várható időpontjának és a vizsgálat meghosszabbítása indokainak egyidejű megjelölésével – tájékoztatni kell. A panasz vagy a közérdekű bejelentés elintézésének határideje ebben az esetben sem haladhatja meg a hat hónapot.

Jogorvoslati lehetőség: 

Nem áll rendelkezésre jogorvoslati lehetőség.

Vonatkozó jogszabályok: 

2023. évi XXV. törvény a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról.

Ügyfél jogai, kötelezettségei: 

Ügyfél jogai:

- panaszt, közérdekű bejelentést nyújtson be, azt visszavonja;

- önmaga helyett meghatalmazottja járjon el;

- a saját ügye irataiba betekintsen, az iratokról másolatot kapjon;

- nyilatkozatot tegyen;

- az eljárás során jogairól és kötelezettségeiről tájékoztassák.

Ügyfél kötelezettsége:

- jóhiszeműen közreműködjön.

Szervezeti egység: 
Jegyzői Igazgatóság - Jegyzői Titkárság
Élethelyzet: 
Jegyzői Titkársági ügyek

Ügyintézés