Pályázati felhívás - II. kerület területén működő egyházak és egyházi fenntartású intézmények, vallási felekezetek felhalmozási (felújítás, beruházás) támogatása
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
a II. kerület területén működő egyházak, egyházi fenntartású intézmények
és vallási felekezetek 2025. évi felhalmozási támogatására
A Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről szóló 36/2024. (XII.19.) önkormányzati rendelet 7. § (4) bekezdése szerint az Egyházügyi Tanácsnok javaslata alapján az önkormányzat pályázatot hirdet a II. kerület területén működő egyházak és egyházi fenntartású intézmények, vallási felekezetek felhalmozási (felújítás, beruházás) támogatására.
A pályázaton felosztható keretösszeg: 40 000 000 Ft
Pályázók köre:
Azok a kerületi hitéleti tevékenységet kifejtő, az Országgyűlés által a 2011. évi CCVI. és a 2012. évi VII. tv. által elismert egyházak és egyházi jogi személyek, valamint általuk fenntartott intézmények, amelyek az önkormányzat közigazgatási területén székhellyel, illetve alapszabályukban rögzített önálló képviseleti szervvel (pl.: egyházközség) rendelkeznek (a továbbiakban: kerületi egyházak), továbbá - pályázatuknak benyújtását megelőző tíz évben a kerületben folyamatosan és dokumentálhatóan működnek a II. kerületi lakosok lelki és hitéleti gondozásával foglalkoznak, valamint részt vesznek az oktatási és szociális feladatok ellátásában.
A pályázó szervezet megfelel továbbá az alábbiaknak:
- közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben meghatározott követelményeknek eleget tesz, és az ott megjelölt nyilatkozatot a pályázati eljárás során benyújtja;
- nincs az önkormányzat felé meg nem fizetett, lejárt tartozása;
- az államháztartás alrendszereiből folyósított támogatásból eredő lejárt és ki nem egyenlített fizetési kötelezettsége nincs;
- jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet nem áll felszámolás, végelszámolás alatt.
Pályázati cél: egyházi épületek felújítása, korszerűsítése, II. kerületi közterületeken elhelyezett hitéleti témájú műalkotások felújítása, műemlék berendezési tárgyak, szobrok restaurálása, orgona felújítása.
Pályázni az adatlap és a szükséges nyilatkozatok teljes körű kiöltésével lehet, amelyhez kötelező mellékelni az árajánlatot, vagy tervezői költségbecslést.
Egy pályázó csak egy pályázatot nyújthat be. A pályázati adatlap is tételesen felsorolja az alábbi kötelezően csatolandó mellékleteket.
1) igényelt támogatás felhasználásának bemutatása (max 2 gépelt oldal)
2) árajánlat, tervezői költségbecslés
3) 1. sz. melléklet szerinti nyilatkozat
4) 2. sz. melléklet szerinti nyilatkozat (a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról)
5) Áfa nyilatkozat
6) a nyilvántartásba vételről szóló 30 napnál nem régebbi igazolás (vallásszabadság jogáról, valamint 2011. évi CCVI. törvény 16-18.§-aiban szabályozott igazolás eredeti vagy hitelesített másolata);
7) a nyilatkozattételre jogosult személy aláírási címpéldányának 30 napnál nem régebbi eredeti, vagy hitelesített másolata;
Az adatlap és a mellékletek formátuma nem változtatható meg!
A pályázat benyújtási határideje: 2025. február 24. (bélyegző napja)
A pályázatokat papír alapon egy példányban, „Egyházi felhalmozási pályázat 2025” megjelöléssel, zárt borítékban a Budapest II. Kerületi Önkormányzat (Postacím: 1277 Budapest, Pf. 21. vagy 1024 Budapest, Mechwart liget 1.) részére címezve kell benyújtani.
Személyes átvétel nyitvatartási időben a Központi Ügyfélszolgálaton 1023 Budapest Margit u. 2-4.
A határidőn túl érkezett és boríték nélkül beküldött pályázatok értékelés nélkül elutasításra kerülnek.
Hiányosan benyújtott pályázat esetén hiánypótlásra egy alkalommal a hiánypótlás felhívás kézhezvételétől számított három (3) munkanapos határidőn belül van lehetőség.
A pályázaton elnyert összeget a támogatási szerződés megkötését követően pályázó bankszámlájára utalja át az önkormányzat. A támogatás összege tárgyévre szól. A támogatási összeg folyósításához szükséges a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kiállított 30 napnál nem régebbi köztartozás mentességről szóló igazolás, amennyiben a pályázó nem szerepel a köztartozásmentes adatbázisban.
A kapott összeg felhasználásáról a pályázóknak a támogatási szerződésben rögzített szabályok szerint –
hitelesített számlamásolatokkal igazolva, továbbá fényképpel alátámasztott szöveges beszámolóval – legkésőbb 2025. december 31-ig kell elszámolni. Ellenkező esetben a Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről szóló 36/2024. (XII.19.) önkormányzati rendelet 11. § (8) bekezdése értelmében a kapott pályázati összeg visszatérítendő az Önkormányzat részére. A pályázaton elnyert összeg kizárólag felújítási, beruházási feladatok megvalósításához használható fel, abból karbantartást megvalósítani nem lehet.
Nem kaphat támogatást az a szervezet, amely a benyújtott pályázatában valótlan, vagy megtévesztő adatot szolgáltatott, az előző évben kapott támogatással nem, vagy nem megfelelően számolt el és azt vissza nem fizette, valamint a támogatást kérő tekintetében a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szerinti összeférhetetlenség áll fenn.
Pályázat elbírálása: A pályázatokról az Egyházügyi Tanácsnok javaslata alapján a Polgármester dönt. Az elbírálás során előny jelent a lakosság szélesebb körét érintő beruházás, felújítás megvalósítása, az energiahatékonyság növelését célzó fejlesztés, valamint olyan már megkezdett, többéves kihatású felújítási feladat, amelyek befejezése 2025 évben történik meg.
Pályázat kezelése: A pályázatokat az önkormányzat érkezteti, iktatja és archiválja. Az önkormányzat a nyertes pályázók esetében az odaítélt támogatás tényét és a támogatott szervezetek kilétét hordozó információkat közérdekű adatnak tekinti, ezért azokat hozzáférhetővé teszi a nyilvánosság számára. A benyújtott, de támogatást nem nyert pályázatokat az önkormányzat nem küldi vissza. A pályázatok eredménye a döntést követő 10 munkanapon belül a Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat honlapján (www.masodikkerulet.hu) kerül közzétételre, továbbá az elbírálásától számított 15 napon belül minden pályázó írásbeli értesítést kap.
A pályázattal kapcsolatban egyéb kérdéseikkel Pézsa-Romváry Noémihez fordulhatnak a 346-54-14, 06-20-345-43-44 telefonszámokon, vagy írásban rudolfne.romvary.noemi@masodikkerület.hu email címen.
Letölthető pályázati felhívás
Pályázati adatlap
1. sz. nyilatkozat
2. sz. nyilatkozat
2. sz. nyilatkozat kitöltési útmutató
ÁFA nyilatkozat
Aktuális