A Margit-negyed projekt célja a II. kerület belvárosának, a Margit körútnak és környékének felpezsdítése és élhetővé tétele, egy gazdaságilag, társadalmilag és környezetileg fenntartható ökoszisztéma kialakítása.
Az üresen álló önkormányzati ingatlanok kiadásának meggyorsítása, a Margit-negyed területére olyan bérlők bevonzása, akik tevékenységükkel a gyalogosforgalom élénkülését és az új kulturális városrész kialakítását elősegítik.
A Margit-negyed osztály koordinációjában a projekt megvalósításának eszközei:
1. Ingatlanhasznosítás
Több szempontból is fontos eszköz az Önkormányzat kezében a Margit-negyed ingatlanjainak kiadása. A terület elhanyagolt állapotának egyik fokmérője a számos üres ingatlan a Margit körúton, aminek nagyobb része az Önkormányzat tulajdonában volt a projekt kezdetekor. Ez a lepusztult látványon és a jelentős pénzügyi veszteségen túl azért is romboló hatású, mert az üres ingatlanok nem vonzanak vásárlóerőt, így egyre nehezítik a környék még talpon lévő többi üzletének és vállalkozásának a helyzetét.
Az ingatlankiadási folyamat szakmai kontrolljára, a beérkezett pályázatok szakmai véleményezésére, a területen lakók és a környékbeli vállalkozók, szervezetek észrevételeinek becsatornázására az Önkormányzat a projekt kezdetekor létrehozta a Margit-negyed Döntéselőkészítő és Tanácsadó Testületet (MNDTT) javaslattételi jogkörrel a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság (GTB) felé. A Margit-negyed osztály az üres ingatlanokra beérkezett pályázatokat előkészíti és megküldi az MNDTT felé, a testület döntéséről pedig jegyzőkönyv formájában értesíti a Vagyonhasznosítási és Ingatlan-nyilvántartási osztályt. A bérlőjelöltekkel kapcsolatot tart, segíti őket a szerződéskötési folyamatban.
2. Kommunikáció: közösségi média, branding
Fontos a területről alkotott percepció megváltoztatása: amíg a program beindításáig a környékről a rossz levegő és a nagy autóforgalomra asszociáltak Budapest lakói, a Margit-negyed fiatalos, friss arculata és a pozitív példák, a változásba vetett hit, a helyi történelmi emlékek és hagyományok, a lakók és a helyi vállalkozók bevonása új kontextusba helyezi a környéket. Ezeket hivatottak erősíteni a honlapon és a Margit-negyed social media felületein rendszeresen közzétett programajánlók, friss hírek, a negyedet bemutató sorozatok.
3. Programszervezés
A Margit-negyed program, mint a Margit körút és környezetének újrapozícionálása, ahol a kulturális eseménymarketing hangsúlyos elemként jelenik meg, éppen a terület identitás rétegeinek feltárása érdekében. A rendezvényszervezési munka során olyan események és alkalmak valósulnak meg, amik elsősorban a környékre fókuszálnak, helyzetbe hozzák a helyi lakókat illetve vállalkozásokat és az itteni közösségek fejlődését, a kapcsolatok kialakulását igyekeznek elősegíteni.
4. Együttműködések
Fontos eszköz továbbá a minél komplexebb és sokoldalúbb együttműködési lehetőségek felkutatása és azok megvalósítása kulturális és civil szervezetekkel, oktatási és kutatási intézményekkel, helyi vállalkozókkal.