Éjszakai nyitvatartási idő engedélyezése (Margit-negyed)
2025. június 1. napjától, a Margit-negyed területén, minden szeszesitalt árusító üzlet (vendéglátóhely, közért) este 23 óra és reggel 06 óra között csak engedély birtokában tarthat nyitva.
2025. június 1. napjától, minden szeszesitalt forgalmazó üzletnek, vendéglátóhelynek a hét minden napján 23 óráig be kell zárnia, 23 óra és 06 óra között nem tarthat nyitva, ott sem kiszolgálásra sem pedig fogyasztásra nem kerülhet sor!
Az kereskedők, vendéglátók 2025. június 1. napját követően kérelmezhetik az éjszakai nyitva tartás engedélyezését. Ezt követően kizárólag az engedélyező határozat birtokában, a határozatban szereplő nyitvatartási idővel üzemeltethetik az üzletet.
(A korlátozás nem terjed ki a december 31. napján 23 órától a tárgyévet követő év január 1. napján 06 óráig meghatározott éjszakára, illetve a szálloda és panzió szálláshely-szolgáltatók nyitott teraszaira, kerthelyiségeire, belső udvaraira.)
Ki jogosult az eljárásra
Az engedély iránti kérelmet a Budapest II. kerületében – a Margit-negyed területén – működő szeszesitalt forgalmazó üzlet, vendéglátóhely üzemeltetője nyújthatja be.
Kérelem benyújtása (helye, ideje, módja)
A gazdálkodó szervezetek számára a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést, ezért eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikus úton van lehetőség.
E-önkormányzat portálon közzétett elektronikus űrlapok útján: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap (Budapest Főváros II. kerületi Önkormányzat kiválasztását követően; Ágazat: Ipar-kereskedelem).
E-Papír útján:
Az E-papír szolgáltatás az epapir.gov.hu oldalon érhető el.
Az E-papírt az alábbiak szerint kell kitölteni:
Jelölje ki a „CÉGKAPUBÓL KÜLDVE SZERETNÉK E-PAPÍRT BENYÚJTANI” szövegrész előtti jelölőnégyzetbe, majd adja meg a cég teljes nevét és adószámát.
Címzett: Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat
Témacsoport: Önkormányzati igazgatás
Ügytípus: Kereskedelmi Ügyek
Tárgy: nyitvatartási engedély kérése
Kérelemhez csatolandó dokumentumok
a) vendéglátóhely ruhatárral vagy a felsőruházat kulturált elhelyezését biztosító lehetőséggel (állófogas, ruhaakasztó) rendelkezik. Fénykép csatolása szükséges
b) a fizetővendégek számára az üzlet legalább 20 ülőhellyel rendelkezik: Fénykép csatolása szükséges
c) rendszeresített ét-és itallap áll rendelkezésre a fizetővendégek számára Fénykép csatolása szükséges
d) a toalett és higiénés helyiségek tisztaságát rendszeresen ellenőrzik, azokat takarítják és fertőtlenítik, melyről jól látható helyen kihelyezett nyilvántartást vezetek Fénykép csatolása szükséges
e) a környezeti zajkibocsátási határérték megállapítását kértem és a határérték betartásának feltételeit megteremtettem Feladási igazolás, illetve a zajhatárértéket megállapító jogerős határozat csatolása szükséges!
Továbbá teljes bizonyító erejű magánokirat arról, hogy
a) kereskedő 22.00 és 7.30 óra között nem végez, vagy végeztet göngyölegmozgató tevékenységet;
b) kereskedő az üzlet nevével vagy logójával ellátott a szokásos vendégforgalomhoz igazodó és a folyamatos vendégkiszolgálást biztosító kellő számú poharat biztosít a vendégek számára;
c) a vendéglátó egység üzemeltetője köteles biztosítani, hogy a vendéglátó egységben értékesített helyben fogyasztható termékek az egységben legyenek elfogyaszthatóak a közterületen nem. A közterületen történő szeszes ital fogyasztásának tilalmára vonatkozó tájékoztatót a vendéglátó üzlet bejáratánál, jól látható helyen kihelyezi, illetve weboldalán és internetes közösségi oldalán közzéteszi magyar és angol nyelven;
d) a vendéglátó egység üzemeltetője a vendéglátóhely teljes nyitvatartási ideje alatt vállalja az egység befogadóképességének megfelelő számú biztonsági személyzet alkalmazását a közterületen történő alkoholfogyasztás, hangoskodás, szemetelés megakadályozása érdekében, valamint annak megakadályozására, hogy a vendéglátó egységben megvásárolt, helyben fogyasztandó ételeket, valamint a szeszes- és alkoholmentes italokat, ne tudja a vendég kivinni a közterületre;
e) a vendéglátó üzlet üzemeltetője vállalja, hogy az üzlet előtti közterületet és zöldfelületet teljes terjedelemben a kiemelt szegélyig tisztán tartja.
f) zeneszolgáltatást nyújtó vendéglátó üzletet esetén az Ör. 6. § (3) bekezdés a)–b) pontjaiban foglaltak teljesítésének vállalásáról. Zeneszolgáltatást nyújtó vendéglátóhely fogalma alatt olyan vendéglátóipari egységet értünk, amely a vendégek kiszolgálása (étel- és italfogyasztás) mellett zenei szolgáltatást is biztosít, akár élő zene, akár hangfelvétel formájában. Ez a tevékenység lehet:
- háttérzene (pl. rádió, CD, streaming szolgáltatás),
- élőzene (pl. zenekar, énekes fellépése),
- DJ-szolgáltatás (zenei anyagok lejátszása, mixelése),
- tánczene (pl. táncos rendezvények zenei kísérete).
A zeneszolgáltatás célja lehet:
- a hangulat fokozása,
- vendégek szórakoztatása,
- táncos rendezvény megtartása.
fa) Településkép Bejelentési Osztály Ör. 6. § (3) bekezdés a)–b) pontjaiban foglaltak teljesítéséről szóló igazolása- csatolása szükséges
fb) Akkreditált tűzbiztonsági szakember által kiállított igazolás az Ör. 6. § (3) bekezdés a) pontjában foglaltak teljesítéséről. csatolása szükséges
g) meghatalmazás (amennyiben nem az ügyvezető jár el)
Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek
Illetékmentes.
Ügyintézési határidő
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény szerint, teljes eljárásban 60 nap.
Jogorvoslati lehetőség
Az elsőfokú határozat ellen a döntés közlésétől számított 15 napon belül fellebbezést lehet előterjeszteni a döntést meghozó hatóságnál Budapest II. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének címezve
Vonatkozó jogszabályok
- A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
- A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény
- A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Korm. rendelet
- Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2025. (IV. 17.) önkormányzati rendelete az üzletek éjszakai nyitvatartási rendjéről
- A környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól szóló 284/2007. (X.29.) Korm. rendelet
- A zajkibocsátási határértékek megállapításának, valamint a zaj-és rezgéskibocsátás ellenőrzésének módjáról szóló 93/2007. (XII.18.) KvVM rendelet
- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
- A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény
- A digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről szóló 322/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet
Ügyfél jogai, kötelezettségei
Az ügyfél joga, hogy
- kérelmet nyújtson be,
- kérelmével a tárgyában hozott döntés véglegessé válásáig rendelkezzen, a kérelmet visszavonja,
- ügyében személyesen eljárjon, vagy - ha törvény nem írja elő az ügyfél személyes eljárását - helyette törvényes képviselője, vagy az általa, illetve törvényes képviselője által meghatalmazott személy, továbbá az ügyfél és képviselője együtt járjon el,
- az eljárás bármely szakaszában és annak befejezését követően is betekinthet az eljárás során keletkezett iratba, azokról a jogosult másolatot, kivonatot készíthet vagy – kormányrendeletben meghatározott költségtérítés ellenében – másolatot kérhet,
- az eljárás során bármikor nyilatkozatot, észrevételt tegyen, jegyzőkönyv felvételét kérje,
- bizonyítási eljárást indítványozzon,
- igazolási kérelmet terjesszen elő,
- jogorvoslattal éljen,
- az eljárás során jogairól és kötelezettségeiről tájékoztatást kapjon.
Az ügyfél kötelessége, hogy
- az idézésnek eleget tegyen,
- a hiánypótlási felhívásnak eleget tegyen,
- az eljárás során jóhiszeműen járjon el,
- az eljárás során együttműködjön a hatósággal, a többi résztvevővel.