Hatósági bizonyítvány gázártámogatáshoz
Hatósági bizonyítvány gázártámogatáshoz
A földgázpiaci egyetemes szolgáltatáshoz kapcsolódó értékesítési árak megállapításáról és alkalmazásáról szóló 69/2016. (XII.29.) NFM rendelet (a továbbiakban: 69/2016. NFM rendelet) 16. § (1) bekezdése értelmében a lakossági fogyasztó, ha a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő felhasználási helyen belül vagy önálló felhasználási helyet képező, a társasház alapító okirata szerinti társasházi albetéten belül több, de legfeljebb négy, a (4) bekezdés szerinti lakás rendeltetési egység található, a 10. § (1) bekezdés szerinti kedvezményes lakossági sávhatár szerinti földgázmennyiség és a felhasználási helyen belül található lakás rendeltetési egységei számának szorzata alapján meghatározott kedvezményes lakossági sávhatárra jogosult.
A lakás rendeltetési egység alatt a településrendezési és építési követelmények alapszabályzatáról szóló 280/2024. (IX. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: TÉKA) 126. §-a szerinti lakás rendeltetési egységet kell érteni, azzal, hogy nem kell figyelembe venni
a) a TÉKA 5. § 113. pontjában foglalt, az önálló rendeltetési egységek önálló bejáratára, valamint
b) a lakások műszaki megosztására
vonatkozó követelményeket, ha a lakások a TÉKA 126. §-ában foglalt egyéb követelményeknek eleget tesznek.
A fenti feltételek fennállása esetén a települési önkormányzat jegyzője kérelemre, a kérelem benyújtásától számított 8 napon belül hatósági bizonyítványt állít ki felhasználási helyenként a lakás rendeltetési egységek számáról.
A TÉKA 126. § lakásra vonatkozó előírásai, amelyeknek teljesülése a hatósági bizonyítvány kiállításának feltétele:
- A lakás helyiségeit úgy kell kialakítani, hogy azok együttesen tegyék lehetővé
a) a pihenést, az alvást és az otthoni tevékenységek folytatását,
b) a főzést, étkezést és mosogatást,
c) a tisztálkodást, a mosást, az illemhelyhasználatot,
d) az életvitelhez szükséges anyagok és tárgyak tárolását,
e) szükség esetén az otthoni, irodai jellegű munkavégzést.
- A lakásnak fűthetőnek kell lennie, a rendeltetésének megfelelő szellőzést, megvilágítást minden helyiségben biztosítani kell.
- A lakásnak rendelkeznie kell lakószobával, amely a lakás minden olyan közvetlen természetes megvilágítású és szellőzésű, fűthető, huzamos tartózkodás céljára szolgáló helyisége, amely lehetővé teszi a fenti tevékenységek folytatását és az azokhoz kapcsolódó berendezések elhelyezését.
- A lakószoba hasznos alapterülete legalább 10 m2 a legalább hét lakást tartalmazó lakóépületben.
- A 30 m2-t meghaladó hasznos alapterületű lakás legalább egy lakószobájának legalább 18 m2 hasznos alapterületűnek kell lennie. Ebbe az alapterületbe nem számítható be a főző és az étkező funkció céljára is szolgáló helyiség, helyiségrész hasznos alapterülete, amennyiben az a lakószoba légterével közös.
- A legfeljebb 30 m2 hasznos alapterületű lakás lakószobájának legalább 16 m2 hasznos alapterületűnek kell lennie. Amennyiben a lakószoba főzés céljára is szolgál, a szoba hasznos alapterülete legalább 20 m2.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a kiállított hatósági bizonyítvány kizárólag a miniszteri rendelet 16. § (1) bekezdése szerinti lakossági fogyasztókra vonatkozó kedvezmény igénybevétele céljából használható fel, földhivatali eljárásban történő hivatalos felhasználás céljára nem jogosít.
A kérelemben feltüntetett adatok valódiságát a jegyző helyszíni szemle keretében ellenőrizheti, továbbá a szabálytalanul kialakított önálló rendeltetési egységek településképi kötelezési eljárást vonhatnak maguk után, függetlenül a kiadott hatósági bizonyítványtól!
A kérelmező személyének tekintetében a jogszabály nem tartalmaz megkötést, azonban célszerű a szolgáltatónál az adott felhasználási helyen szolgáltatási szerződéssel rendelkező fogyasztó nevére kérelmezni a hatósági bizonyítványt.
A hatósági bizonyítvány iránti kérelem benyújtható:
- E-papír alkalmazáson keresztül hivatali kapun (Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat/Önkormányzati igazgatás/ településképi városépítési ügyek)
- E-mailben: [email protected] / [email protected]
- Papír alapon, postai úton (Levelezési cím: 1024 Bp., Mechwart liget 1.)
- Személyesen a Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal Központi Ügyfélszolgálatán.
A dokumentumok letölthetők az alábbiakban, vagy személyesen átvehetők a Központi Ügyfélszolgálaton.
Az eljárás illetékmentes.
Az ügyintézési határidő 8 naptári nap. (A határidő esetleges elmulasztása nem eredményezi a kérelem hallgatással történő elfogadását!)
A hatósági bizonyítvány iránti kérelem elutasításával, megszüntetésével kapcsolatos döntés ellen az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr) alapján fellebbezéssel lehet élni. A jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörben jár el, így a jegyzői döntéssel szembeni fellebbezést másodfokon a kormányhivatal bírálja el.
A földgázpiaci egyetemes szolgáltatáshoz kapcsolódó értékesítési árak megállapításáról és alkalmazásáról szóló 69/2016. (XII.29.) NFM rendelet
A településrendezési és építési követelmények alapszabályzatáról szóló 280/2024. (IX. 30.) Korm. rendelet (TÉKA)
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.)
Ügyintézés
