Társasházak felújításának pénzügyi támogatásáról
Budapest Főváros II. kerület közigazgatási területén lévő társasházakra és lakásszövetkezetekre terjed ki, melyek pénzügyi támogatása (utófinanszírozás) pályázat útján az alábbi célok megvalósítására irányulhat:
a) Általános társasház felújítás
b) Élet-és balesetveszély elhárítása (HAVARIA pályázat)
A támogatás működési célra nem biztosítható. Egy társasház tárgyévben az adott támogatási típusra csak egy kerületi pályázatot nyújthat be. Ugyanannak a felújítási munkálatnak a megvalósítására – függetlenül a pályázat típusától - csak egy pályázatot adható támogatás. A támogatással érintett felújítási munkálatok a pályázati típusra meghatározott pályázati dokumentumok benyújtását követően kezdhetők meg.
Pályázat alapján igényelhetnek támogatást - a pályázati kiírásban megjelölt feltételek szerint - azok a társasházak, amelyekben legalább hat külön tulajdonú lakás van és a tulajdonosok egyike sem rendelkezik a lakás albetétek 40 vagy annál több százalékával, valamint az adott épület használatbavételi engedélyét legkésőbb 1985. január 1-ig adták ki. Támogatás iránti pályázatot a II. kerületben lévő társasházak tulajdonostársai a közös képviselő, az intézőbizottság vagy érvényes meghatalmazással rendelkező természetes, illetve jogi személy útján nyújthatnak be.
A pályázat kötelező tartalmi elemeit a pályázati felhívás tartalmazza.
A pályázat 2023. április 17-től július 17-ig, az erre a célra rendszeresített pályázati nyomtatványon, postai úton 1 eredeti példány a Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal, 1277 Budapest 23. Pf. 21. címre küldhető, valamint személyesen a Központi Ügyfélszolgálaton (1023 Budapest, Margit utca 2-4.) is leadható, illetve e-Papír rendszeren keresztül elektronikus formában is benyújtható a Településképi Bejelentési Osztálynak, az alábbi leírás szerint:
epapir.gov.hu./level/uj oldalra eljutva ki kell tölteni az alábbiakat:
témacsoport: Önkormányzati igazgatás
ügytípus: Településképi és városépítési ügyek
címzett: Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat
levél tárgya: Általános társasház felújítás -2023 vagy Élet-és balesetveszély elhárítása (HAVARIA pályázat) - 2023
levél szövege: érintett társasház címe és a pályázat tárgya
A pályázati nyomtatvány letölthető az önkormányzat honlapjáról. A pályázat benyújtása díjtalan. A határidőn túl érkező pályázatok elbírálására nem kerül sor, azok érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerülnek.
Havaria pályázat esetén a munkavégzés előtt benyújtandók:
támogatás iránti kérelem
az illetékes kamarai névjegyzékben szereplő szakértő által készített szakvélemény, mely igazolja az élet- és balesetveszélyes állapotot vagy,
hatósági kötelezés vagy,
közszolgáltató által kiadott felszólítás/kizárás/jegyzőkönyv
a beavatkozást igénylő állapotot rögzítő fényképfelvételek
Pályázati dokumentáció kötelező elemei:
Pályázati adatlap
Pályázói nyilatkozat
Közgyűlési határozat vagy jegyzőkönyv, illetve Meghatalmazás
Alapító okirat (társasház esetén)
SZMSZ (társasház esetén)
Tulajdoni törzslap
Térképmásolat – Földhivatali nyilvántartási térkép másolata
Településképi bejelentési döntés/Építésügyi hatósági engedély/ Műszaki tervdokumentáció / Szakvélemény
Műszaki ellenőr jogosultsága
3 db (Havaria pályázatnál 1 db) érvényes kivitelezői ajánlat
Banki fedezetigazolás / aktuális bankszámla kivonat/ hitelszerződés/lakás-előtakarékossági szerződés (kivéve Havária pályázatnál)
„0” adóügyi kimutatás
A pályázati dokumentációt egy (lehetőleg géppel kitöltött) eredeti, (a mellékletekkel a fenti sorrendben lehetőleg) összefűzött példányban, lezárt borítékban kell benyújtani, a borítékon feltüntetve a társasház címét és a kiírás témáját (Általános társasház felújítás – 2023 vagy Élet- és balesetveszély elhárítás – 2023)- vagy elektronikusan az e-Papír rendszeren keresztül lehet feltölteni 2023. július 17. napjáig.
Illetékmentes.
A pályázatok formai és tartalmi értékelését a Településképi Bejelentési Osztály végzi. A pályázatokat a Településüzemeltetési, Környezetvédelmi és Közbiztonsági Bizottság bírálja el a pályázatok beadási határidejét követő 60 munkanapon belül és dönt a támogatás összegéről. A bizottsági döntésről a pályázók írásbeli értesítést kapnak a döntést követő 15 munkanapon belül.
Nincs.
Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete a társasházak felújításának pénzügyi támogatásáról.
Ügyintézés
