Társasházak felújításának pénzügyi támogatásáról
Budapest Főváros II. Kerület Önkormányzat (a továbbiakban Önkormányzat) Képviselő-testületének a kerületében lévő társasházak felújításának pénzügyi támogatásáról szóló 11/2023. (III.31.) önkormányzati rendelete alapján 2024. évben is társasház felújítási pályázatot hirdet.
A vissza nem térítendő támogatás keretösszege:
Általános társasház felújítás: 60 000 000 Ft
Élet- és balesetveszély elhárítás: 25 000 000 Ft
A pályázat alapján támogatást igényelhetnek azok a II. kerületi lakásszövetkezetek és társasházak, amelyekben legalább hat külön tulajdonú lakás van és a tulajdonosok egyike sem rendelkezik a lakás albetétek 40 vagy annál több százalékával, valamint az adott épület használatbavételi engedélyét legkésőbb 1985. január 1-ig adták ki.
A pályázat útján elnyert pénzösszeg kizárólag a közös tulajdonban lévő épületrészek felújítási munkálataihoz vehető igénybe.
A) Általános társasház felújítás esetén támogatott felújítási munkák:
- tetőhéjazat felújítása minden tartozékával együtt (eresz- és lefolyócsatorna, tetőbádogozások, tetőkibúvók stb.);
- homlokzat felújítása – függőfolyosókkal, erkélyekkel együtt, vagy azok nélkül (Az épület homlokzat felújítása során az engedély nélküli, szabálytalan és avult hirdető berendezéseket – kirakatszekrényeket-, vitrineket, hirdető berendezéseket, klímadobozokat stb. – az épület homlokzatáról el kell távolítani. A felújított homlokzatra visszahelyezni csak településképi bejelentési eljárásban tudomásul vett berendezéseket lehet.)
- homlokzati nyílászárók, valamint lépcsőházi nyílászárók cseréje, felújítása
- közterületi kapu cseréje, felújítása
B) Élet- és balesetveszély (HAVARIA pályázat) elhárítása esetén a következő felújítási munkák támogathatók:
- statikailag állagromlott tartószerkezetek (alapok, főfalak, födémek, függőfolyosók, erkélyek fedélszék stb.) / támfal felújítása;
- közös tulajdonban lévő kémény felújítás/szabványosítás, kéményseprő járda cseréjével;
- gáz- és villamoshálózati probléma / energiaszolgáltatásból való hatósági felszólítás, illetve kizárás esetén szükséges munkák.
Szakértői szakvéleménnyel, a beavatkozást igénylő állapotot rögzítő fényképfelvételekkel alá kell támasztani az élet-vagy balesetveszély fennállását.
A támogatás működési célra nem biztosítható, egy társasház tárgyévben az adott támogatási típusra csak egy pályázatot nyújthat be. Ugyanannak a felújítási munkálatnak a megvalósítására – függetlenül a pályázat típusától - csak egy pályázatot lehet benyújtani.
A 11/2023. (III.31.) önkormányzati rendelet hatálya a Budapest Főváros II. kerület közigazgatási területén lévő társasházakra és lakásszövetkezetekre (továbbiakban együtt: Társasházak) terjed ki. A lakásszövetkezetek esetében a rendeletet a lakásszövetkezetekről szóló törvény vonatkozó szabályainak figyelembevételével kell alkalmazni.
Támogatás iránti pályázatot a II. kerületben lévő társasházak tulajdonostársai a közös képviselő, az intézőbizottság vagy érvényes meghatalmazással rendelkező természetes, illetve jogi személy útján nyújthatnak be.
Az általános társasház felújításra vonatkozó pályázatok a pályázati felhívás megjelenésétől 2024. július 31. napjáig nyújthatók be.
A HAVÁRIA keretre a pályázatok egész évben beadhatók.
A pályázati felhívás a II. kerületi önkormányzat honlapján és az önkormányzat lapjában a Budai Polgárban kerül kihirdetésre minden év első negyedévében. A pályázat kötelező tartalmi elemeit, feltételeit a pályázati felhívás tartalmazza. A pályázat az erre a célra rendszeresített pályázati nyomtatványon nyújtható be 1 eredeti példányban, papír alapon, postai úton (Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal, 1277 Budapest 23. Pf. 21) vagy ügyfélfogadási időben személyesen a Központi Ügyfélszolgálaton illetve elektronikusan e-Papír rendszeren keresztül.
A pályázati dokumentációban fel kell tüntetni a felújítással érintett társasház címét és a pályázati kiírás témáját (Általános társasház felújítás – évszám vagy Élet- és balesetveszély elhárítás – évszám). A határidőn túl érkező pályázatok elbírálására nem kerül sor, azok érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerülnek.
Havaria pályázat esetén a munkavégzés előtti tájékoztatás
- 1. Támogatási kérelem
- 2. Az illetékes kamarai névjegyzékben szereplő szakértő által készített szakvélemény, vagy
- 3. Hatósági kötelezés vagy,
- 4. Közszolgáltató által kiadott felszólítás/kizárás/jegyzőkönyv
- 5. A beavatkozást igénylő állapotot rögzítő fényképfelvételek
Pályázat benyújtásakor (Általános és Havaria esetén is)
- 1. Pályázati adatlap
- 2. Pályázói Nyilatkozat
- 3. Közgyűlési Határozat vagy jegyzőkönyv
- 4. Alapító Okirat
- 5. SZMSZ
- 6. Tulajdoni Törzslap
- 7. Térképmásolat – Földhivatali nyilvántartási térkép másolata
- 8. Településképi bejelentési döntés / Építésügyi hatósági engedély / Műszaki tervdokumentáció/Szakvélemény
- 9. Műszaki ellenőr jogosultsága
- 10. 3 db (Havaria pályázatnál 1 db) érvényes kivitelezői ajánlat
- 11. Banki fedezetigazolás/aktuális bankszámla kivonat/hitelszerződés/lakás-előtakarékossági szerződés (kivéve Havaria pályázatnál)
- 12. „O” adóügyi kimutatás
Illetékmentes.
Az adott támogatási típusra elkülönített keretösszeg felosztására a benyújtott pályázatok elbírálása után kerül sor. A határidőn túl érkező pályázatok érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerülnek.
A társasház képviselője által hiányosan benyújtott pályázatoknál egy alkalommal lehetőség van a hiányzó dokumentumok pótlására a Településképi Bejelentési Osztály elektronikus úton megküldött hiánypótlási felszólítása alapján, legfeljebb 15 munkanapon belül.
A már hiánymentes pályázatok esetében a Településüzemeltetési, Környezetvédelmi és Közbiztonsági Bizottság 60 munkanapon belül dönt, a nyertes pályázókról és a támogatás összegéről. A bizottsági döntésről a pályázók írásban a döntést követő 15 munkanapon belül értesítést kapnak.
Nincs.
Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete a társasházak felújításának pénzügyi támogatásáról
Lásd itt:
Ügyintézés