március 28. csütörtök, Gedeon, Johanna

Társasházak felújításának pénzügyi támogatásáról

Társasházak felújításának pénzügyi támogatásáról

Send by email

Budapest Főváros II. kerület közigazgatási területén lévő társasházakra és lakásszövetkezetekre terjed ki, melyek pénzügyi támogatása (utófinanszírozás) pályázat útján az alábbi célok megvalósítására irányulhat:

a) Általános társasház felújítás

b) Élet-és balesetveszély elhárítása (HAVARIA pályázat)

A támogatás működési célra nem biztosítható. Egy társasház tárgyévben az adott támogatási típusra csak egy kerületi pályázatot nyújthat be. Ugyanannak a felújítási munkálatnak a megvalósítására – függetlenül a pályázat típusától - csak egy pályázatot adható támogatás. A támogatással érintett felújítási munkálatok a pályázati típusra meghatározott pályázati dokumentumok benyújtását követően kezdhetők meg.

Ki jogosult az eljárásra

Pályázat alapján igényelhetnek támogatást - a pályázati kiírásban megjelölt feltételek szerint - azok a társasházak, amelyekben legalább hat külön tulajdonú lakás van és a tulajdonosok egyike sem rendelkezik a lakás albetétek 40 vagy annál több százalékával, valamint az adott épület használatbavételi engedélyét legkésőbb 1985. január 1-ig adták ki. Támogatás iránti pályázatot a II. kerületben lévő társasházak tulajdonostársai a közös képviselő, az intézőbizottság vagy érvényes meghatalmazással rendelkező természetes, illetve jogi személy útján nyújthatnak be.

Kérelem benyújtása (helye, ideje, módja)

A pályázat kötelező tartalmi elemeit a pályázati felhívás tartalmazza.

A pályázat 2023. április 17-től július 17-ig, az erre a célra rendszeresített pályázati nyomtatványon, postai úton 1 eredeti példány a Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal, 1277 Budapest 23. Pf. 21. címre küldhető, valamint személyesen a Központi Ügyfélszolgálaton (1023 Budapest, Margit utca 2-4.) is leadható, illetve e-Papír rendszeren keresztül elektronikus formában is benyújtható a Településképi Bejelentési Osztálynak, az alábbi leírás szerint:

epapir.gov.hu./level/uj oldalra eljutva ki kell tölteni az alábbiakat:

      • témacsoport: Önkormányzati igazgatás

      • ügytípus: Településképi és városépítési ügyek

      • címzett: Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat

      • levél tárgya: Általános társasház felújítás -2023 vagy Élet-és balesetveszély elhárítása (HAVARIA pályázat) - 2023

      • levél szövege: érintett társasház címe és a pályázat tárgya

A pályázati nyomtatvány letölthető az önkormányzat honlapjáról. A pályázat benyújtása díjtalan. A határidőn túl érkező pályázatok elbírálására nem kerül sor, azok érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerülnek.

Kérelemhez csatolandó dokumentumok

Havaria pályázat esetén a munkavégzés előtt benyújtandók:

  • támogatás iránti kérelem

  • az illetékes kamarai névjegyzékben szereplő szakértő által készített szakvélemény, mely igazolja az élet- és balesetveszélyes állapotot vagy,

  • hatósági kötelezés vagy,

  • közszolgáltató által kiadott felszólítás/kizárás/jegyzőkönyv

  • a beavatkozást igénylő állapotot rögzítő fényképfelvételek

Pályázati dokumentáció kötelező elemei:

  1. Pályázati adatlap

  2. Pályázói nyilatkozat

  3. Közgyűlési határozat vagy jegyzőkönyv, illetve Meghatalmazás

  4. Alapító okirat (társasház esetén)

  5. SZMSZ (társasház esetén)

  6. Tulajdoni törzslap

  7. Térképmásolat – Földhivatali nyilvántartási térkép másolata

  8. Településképi bejelentési döntés/Építésügyi hatósági engedély/ Műszaki tervdokumentáció / Szakvélemény

  9. Műszaki ellenőr jogosultsága

  10. 3 db (Havaria pályázatnál 1 db) érvényes kivitelezői ajánlat

  11. Banki fedezetigazolás / aktuális bankszámla kivonat/ hitelszerződés/lakás-előtakarékossági szerződés (kivéve Havária pályázatnál)

  12. „0” adóügyi kimutatás

A pályázati dokumentációt egy (lehetőleg géppel kitöltött) eredeti, (a mellékletekkel a fenti sorrendben lehetőleg) összefűzött példányban, lezárt borítékban kell benyújtani, a borítékon feltüntetve a társasház címét és a kiírás témáját (Általános társasház felújítás – 2023 vagy Élet- és balesetveszély elhárítás – 2023)- vagy elektronikusan az e-Papír rendszeren keresztül lehet feltölteni 2023. július 17. napjáig.

Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek

Illetékmentes.

Ügyintézési határidő

A pályázatok formai és tartalmi értékelését a Településképi Bejelentési Osztály végzi. A pályázatokat a Településüzemeltetési, Környezetvédelmi és Közbiztonsági Bizottság bírálja el a pályázatok beadási határidejét követő 60 munkanapon belül és dönt a támogatás összegéről. A bizottsági döntésről a pályázók írásbeli értesítést kapnak a döntést követő 15 munkanapon belül.

Jogorvoslati lehetőség

Nincs.

Vonatkozó jogszabályok

Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete a társasházak felújításának pénzügyi támogatásáról. 

https://net.jogtar.hu/rendelet?council=ii-kerulet&dbnum=535&docid=A2300011.02R&searchUrl=/rendelet-kereso/gyors?council%3Dii-kerulet

Szervezeti egység

Épített Környezetért Felelős Igazgatóság – Településképi Bejelentési Osztály

Élethelyzet

Településképvédelmi ügyek