Üzletköteles- termékek működési engedélye

Megosztás

Az üzletköteles- termékek (pl: veszélyes anyagok és készítmények, állatgyógyászati készítmények és hatóanyagaik, növényvédő szerek és hatóanyagaik) esetében működési engedélyezési eljárás lefolytatására van szükség. Ebben az esetben a szomszédos ingatlanok tulajdonosai ügyfélként vesznek részt az engedélyezési eljárásban, kivéve a bevásárlóközpontok üzleteit. Az engedélyezni kívánt termékkörtől függően az érintett szakhatóságok előzetes hozzájárulását követően kerül sor a működési engedély kiadására. Ezen termékkörök árusítását csak jogerős működési engedély birtokában lehet megkezdeni.

A kereskedő adatváltozás (pl: székhelycím, termékkör változás, nyitvatartási idő megváltozása) esetén köteles az adatváltozást a kereskedelmi hatóságnál haladéktalanul bejelenteni. A tevékenység megszüntetését, a megszűnést követő 8 napon belül be kell jelenteni a hatóságnál.

Az Országos Kereskedelmi Nyilvántartási Rendszer (OKNYIR) elérhetősége: https://oknyir.kh.gov.hu/

Ki jogosult az eljárásra: 

Budapest II. kerületében üzletet nyitó kereskedő, cég, egyéni vállalkozó.

Kérelem benyújtása (helye, ideje, módja): 

A gazdálkodó szervezetek számára az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést, ezért eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikus úton van lehetőség.

E-önkormányzat portálon közzétett elektronikus űrlapok útján: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap (Budapest Főváros II. kerületi Önkormányzat kiválasztását követően; Ágazat: Ipar-kereskedelem).

E-Papír útján:

Az E-papír szolgáltatás az epapir.gov.hu oldalon érhető el.

Az E-papírt az alábbiak szerint kell kitölteni:

Jelölje ki a „CÉGKAPUBÓL KÜLDVE SZERETNÉK E-PAPÍRT BENYÚJTANI” szövegrész előtti jelölőnégyzetbe, majd adja meg a cég teljes nevét és adószámát.

Címzett: Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat

Témacsoport: Önkormányzati igazgatás

Ügytípus: Kereskedelmi Ügyek

Tárgy: Bejelentés/adatváltozás/megszűnés, stb.

Csatolni kell: a kapcsolódó kitöltött nyomtatványt, a kötelező mellékleteket (pl. szerződés)

Kérelemhez csatolandó dokumentumok: 

  • az üzlet használatának jogcímét igazoló irat (pl.: bérleti szerződés) haszonélvezet esetében a haszonélvező hozzájárulása, közös tulajdonban álló üzlet esetében a tulajdonostársak hozzájárulása
  • vásárlók könyve
  • amennyiben az üzlet nem bevásárlóközpontban nyílik, szükséges még csatolni helyszínrajzot, és az épülettel szomszédos ingatlanok tulajdonosainak, közös képviselőinek adatait (név, levelezési cím)
Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek: 

Illetékmentes.

Ügyintézési határidő: 

25 nap

Jogorvoslati lehetőség: 

Az elsőfokú határozat, illetve a jogszabályban meghatározott végzés ellen a döntés közlésétől számított 15 napon belül fellebbezést lehet előterjeszteni a döntést meghozó hatóságnál Budapest Főváros Kormányhivatalához címezve.

Vonatkozó jogszabályok: 

- A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény

- A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény

- A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Korm. rendelet

- Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet

- A gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes közérdekű közlemények magyar nyelvű közzétételéről szóló 2001. évi XCVI. törvény

- Az üzletek kerthelyiségeinek és szabadtéri rendezvények éjszakai nyitvatartási rendjéről szóló 18/2010.(VIII.5.) önkormányzati rendelet

- A zaj-és rezgésvédelem helyi szabályozásáról szóló 22/2008. (XI.24.) önkormányzati rendelet

- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

- 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól

- 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól

Ügyfél jogai, kötelezettségei: 

Az ügyfél joga, hogy

  • kérelmet nyújtson be,
  • kérelmével a tárgyában hozott döntés véglegessé válásáig rendelkezzen, a kérelmet visszavonja,
  • ügyében személyesen eljárjon, vagy - ha törvény nem írja elő az ügyfél személyes eljárását - helyette törvényes képviselője, vagy az általa, illetve törvényes képviselője által meghatalmazott személy, továbbá az ügyfél és képviselője együtt járjon el,
  • az eljárás bármely szakaszában és annak befejezését követően is betekinthet az eljárás során keletkezett iratba, azokról a jogosult másolatot, kivonatot készíthet vagy – kormányrendeletben meghatározott költségtérítés ellenében – másolatot kérhet,
  • az eljárás során bármikor nyilatkozatot, észrevételt tegyen, jegyzőkönyv felvételét kérje,
  • bizonyítási eljárást indítványozzon,
  • igazolási kérelmet terjesszen elő,
  • jogorvoslattal éljen,
  • az eljárás során jogairól és kötelezettségeiről tájékoztatást kapjon.

Az ügyfél kötelessége, hogy

  • az idézésnek eleget tegyen,
  • a hiánypótlási felhívásnak eleget tegyen,
  • az eljárás során jóhiszeműen járjon el,
  • az eljárás során együttműködjön a hatósággal, a többi résztvevővel.
Szervezeti egység: 
Hatósági Igazgatáság - Igazgatási Osztály
Élethelyzet: 
Ipar- és Kereskedelem - Kereskedelmi tevékenység bejelentése és működési engedély kiadása

Ügyintézés